Publikacja zawiera standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowywania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Uznani eksperci z zakresu diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych przygotowali ogólne zasady prowadzenia diagnozy z uwzglednienem jej zakresu, planu, dostosowania materiałów. W części trzeciej w sposób uszczegółowiony zostały przedstawione zagadnienia diagnozy osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, z afazją i odmiennością językową i kulturową. Materiał przydatny w tworzeniu diagnozy kryterialnej i funkcjonalnej uczniów ze SPE.

Otwórz linkhttps://bip.ore.edu.pl/pliki/zamowienia/2018/powy%C5%BCej/43_ORE_PN_2018/Za%C5%82%C4%85cznik%20nr6%20do%20SzOPZ_Diagnoza%20specjalnych%20potrzeb%20rozwojowych%20i%20edukacyjnych(1).pdfOtwórz link

Źródło: Praca zbiorowa pod redakcją Prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak, projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego