Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży. Standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
Publikacja zawiera standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowywania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Uznani eksperci z zakresu diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych przygotowali ogólne zasady prowadzenia diagnozy z uwzglednienem jej zakresu, planu, dostosowania materiałów. W części trzeciej w sposób uszczegółowiony zostały przedstawione zagadnienia diagnozy osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, z afazją i odmiennością językową i kulturową. Materiał przydatny w tworzeniu diagnozy kryterialnej i funkcjonalnej uczniów ze SPE.
Otwórz linkOtwórz link
Źródło: Praca zbiorowa pod redakcją Prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak, projekt Ośrodka Rozwoju Edukacji finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego