Diagnoza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci i młodzieży. Standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
Słowa kluczowe
komunikacja pamięć szkoła podstawowa nauczyciel kreatywność uwaga czytanie pisanie afazja wychowanie przedszkolne niesłyszący grupowe niepełnosprawność intelektualna rozumowanie wychowawca rozwój społeczno-emocjonalny słabosłyszący słabowidzący niewidomi indywidualne specjalista Publikacja teoretyczno metodyczna dla nauczycieli odmienność językowa i kulturowa abstrakty w języku angielskim autyzm i zespół Aspergera
Publikacja zawiera standardy, wytyczne oraz wskazówki do przygotowywania i adaptacji narzędzi diagnostycznych dla dzieci i młodzieży z wybranymi specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Uznani eksperci z zakresu diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych przygotowali ogólne zasady prowadzenia diagnozy, z uwzglednienem jej zakresu, planu, dostosowania materiałów. W części trzeciej w sposób uszczegółowiony zostały przedstawione zagadnienia diagnozy osób z zaburzeniami wzroku, słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, z afazją i odmiennością językową i kulturową. Materiał przydatny w tworzeniu diagnozy kryterialnej i funkcjonalnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.