Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Magdalena Seroczyńska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Powtórzenie z ruchu jednostajnego po okręgu |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne I. Wykorzystanie pojęć i wielkości fizycznych do opisu zjawisk oraz wskazywanie ich przykładów w otaczającej rzeczywistości. II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres podstawowy I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: II. Mechanika. Uczeń: Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: II. Mechanika. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | Strategia Kształcenia Wyprzedzającego. |
Metody nauczania: | analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w grupach i praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | tablica, komputery. |
Materiały pomocnicze: | grafika interaktywna tego e‑materiału. |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Rozpoznanie przez nauczyciela wiedzy wyjściowej uczniów związanej z pojęciami występującymi w ruchu jednostajnym po okręgu. | |
Faza realizacyjna: | |
| |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel zapisuje podane przez uczniów przykłady na tablicy. Uczniowie wspólnie analizują podane przykłady. | |
Praca domowa: | |
Zadania z części „Sprawdź się”, które nie zostały rozwiązane na lekcji. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Nauczyciel może polecić uczniom zapoznanie się z grafiką interaktywną przed zajęciami w celu sprowokowania dyskusji na lekcji. |