Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Zależność prędkości i wartości prędkości od czasu w ruchu jednostajnym |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: |
|
Strategie nauczania: | blended‑learning |
Metody nauczania: | – pogadanka, – pokaz multimedialny. |
Formy zajęć: | praca w grupach; |
Środki dydaktyczne: | – komputer z rzutnikiem i głośnikami. |
Materiały pomocnicze: | brak |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej przed lekcją oglądają film‑samouczek i analizują opisany w nim przykład. Nauczyciel na początku lekcji wyjaśnia ewentualne niejasności związane z filmem. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie wspólnie analizują zależność prędkości od czasu w ruchu opisanym w części „Przeczytaj”. Nauczyciel zwraca uwagę na konieczność analizowania obu współrzędnych wektora prędkości. Uczniowie obliczają także średnią prędkość oraz szybkość podczas tego ruchu. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie wykonują zadanie piąte z części „Sprawdź się”. | |
Praca domowa: | |
Zadanie 4 i 7 z części „Sprawdź się”. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek uczniowie mogą również obejrzeć podczas lekcji. |