Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Rzut poziomy |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń
|
Strategie nauczania:/strong> | odwrócona klasa |
Metody nauczania: | dyskusja |
Formy zajęć: | praca w grupie |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem – jeśli uczniowie mają oglądać symulację podczas lekcji |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej czytają tekst „Warto przeczytać” i analizują symulację. Nauczyciel na początku lekcji wyjaśnia ewentualne wątpliwości i odpowiada na pytania uczniów. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel zwraca uwagę uczniów na to, że równania ruchu w rzucie poziomym i - co za tym idzie - także zasięg rzutu, dotyczą sytuacji idealnej. Uczniowie dyskutują na temat tego, co należałoby w tym modelu uwzględnić, by lepiej opisywał on realny strzał z armaty. Nauczyciel dba o merytoryczny poziom dyskusji oraz wyjaśnia ewentualne wątpliwości, które mogą się podczas dyskusji zrodzić. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie, wykorzystując zdobytą wiedzę, rozwiązują zadania 5 i 6 z zestawu ćwiczeń. Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadania: 3, 4 i 7 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Symulację uczniowie mogą oglądać także podczas lekcji. |