Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Jan Pluta |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Pokazanie różnych możliwości prezentacji przedmiotów, zjawisk i problemów – głównie z zakresu fizyki |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | Nauczanie przez dociekanie IBSE |
Metody nauczania: | Burza mózgów |
Formy zajęć: | Praca wspólna całego zespołu uczniów |
Środki dydaktyczne: | Komputery lub tablety dla każdego ucznia, materiały graficzne przygotowane przez nauczyciela. |
Materiały pomocnicze: | Można wybrać z e- materiałów te, które nauczyciel uzna za konieczne do wybranych przez niego przykładów i zagadnień. |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Wprowadzenie według treści zawartej w pierwszej i drugiej części e‑materiału. Zachęcenie uczniów do podawania własnych przykładów. | |
Faza realizacyjna: | |
• Nauczyciel przedstawia problemy związane z opisem struktury materii i ewolucji Wszechświata. | |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel wspólnie z uczniami podsumowują aktualny stan wiedzy w temacie budowy materii i ewolucji Wszechświata z wyróżnieniem problemów pozostających do zrozumienia i rozwiązania. | |
Praca domowa: | |
Pisemna praca domowa: Zaproponuj ilustrację graficzną wybranego przez Ciebie zjawiska fizycznego. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Grafika interaktywna będzie podstawą dyskusji i określenia podstawowych elementów budowy materii, jeśli wykorzystywana jest na lekcji zgodnie z konspektem. Może być uzupełnieniem lekcji związanej z budową Kosmosu lub budową materii na poziomie subatomowym. |