Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Krzysztof Lorek |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak obliczyć opór zastępczy układu oporników połączonych równolegle? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie i metody | flipped classroom |
Formy zajęć: | - wykład, |
Środki dydaktyczne: | Film samouczek |
Materiały pomocnicze: | – |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
- Na poprzedniej lekcji nauczyciel zadaje do domu zadanie 6 do rozwiązania w oparciu o treść filmu samouczka z tego e‑materiału. Uczniowie mogą wykorzystać informacje dotyczące metody obliczania oporu zastępczego układu oporników połączonych szeregowo, dostępne w części „Przeczytaj”. | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie samodzielnie rozwiązują kolejno zadania 1, 4, 3 i 7. Nauczyciel chodzi po klasie, obserwuje pracę uczniów i w razie potrzeby, udziela im wskazówek. | |
Faza podsumowująca: | |
- Nauczyciel formułuje notatkę dotyczącą metody obliczania oporu zastępczego układu oporników połączonych równolegle. | |
Praca domowa: | |
Zadania 2 i 5. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek uczniowie powinni obejrzeć samodzielnie w domu i rozwiązać w oparciu o niego zadanie 6. Rozwiązanie tego zadania pomaga uczniom utrwalić wiadomości zawarte w filmie. Alternatywnie nauczyciel może osobiście rozwiązać na tablicy zadanie z filmu samouczka podczas lekcji, a po tym zadać uczniom zadanie 6 do samodzielnego rozwiązania na lekcji. |