Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Ewelina Kędzierska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Związek pomiędzy przyspieszeniem grawitacyjnym na powierzchni planety, a jej masą i promieniem |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne: Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | merytoryczna dyskusja wprowadzająca, obserwacja, podsumowująca rozmowa kierowana |
Formy zajęć: | praca indywidualna, praca w parach |
Środki dydaktyczne: | tablica multimedialna / rzutnik |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoczyna lekcję poprzez zaciekawienie uczniów tematem. Nauczyciel rozpoznaje wiedzę wyjściową uczniów na temat przyspieszenia grawitacyjnego oraz nawiązuje do tej wiedzy w merytorycznej dyskusji wprowadzającej. Uczniowie przedstawiają posiadane informacje na temat pola grawitacyjnego, które poznali na poprzednich lekcjach. | |
Faza realizacyjna: | |
| |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel przeprowadza z uczniami rozmowę, podczas której omawiają rozwiązywane w trakcie lekcji zadania. Dodatkowo powinien sprowokować uczniów do wskazania problemów napotkanych w czasie samodzielnej pracy. Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z filmem samouczkiem dołączonym do niniejszego materiału i dołączonych poleceń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek może być wykorzystany do samodzielnej pracy ucznia na lekcji. |