Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Elżbieta Szerewicz |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Ruch jednostajny w zadaniach |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | strategia eksperymentalno‑obserwacyjna - dostrzeganie i definiowanie problemów oraz odkrywanie rzeczywistości poprzez eksperymenty |
Metody nauczania: | wykład informacyjny, pokaz multimedialny, analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w grupach, praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał „Ruch jednostajny w zadaniach” |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Wprowadzenie zgodnie z treścią w części pierwszej „Czy to nie ciekawe?”. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie czytają tekst „Warto przeczytać”. Wspólnie z nauczycielem omawiają przykładowe zadania z tej części materiału. Nauczyciel zachęca uczniów, aby opisali swoją drogę z domu do szkoły lub dowolną inną. Każdy uczeń wykonuje swoją tabelę danych i swój wykres. | |
Faza podsumowująca: | |
W ramach utrwalenia zdobytych wiadomości uczniowie rozwiązują zadania 1, 2, 3, 4 i 5 z zestawu ćwiczeń. Uczniowie odnoszą się do postawionych celów lekcji, ustalają, które osiągnęli. | |
Praca domowa: | |
W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadania: 6, 7, 8 i 9 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium bazowe można wykorzystać na lekcji i połączyć z wykonaniem zadań oraz przedyskutowaniem wyników. Zadania z zestawu ćwiczeń można też potraktować jako zadania domowe lub niektóre z nich rozwiązać na lekcji. |