Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Monika Sitek |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Co powoduje pływy? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | flipped ‑ classroom, projektowa |
Metody nauczania: | burza mózgów, decyzyjna |
Formy zajęć: | praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | – |
Materiały pomocnicze: | e‑materiały o Księżycu |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Lekcję powinno się przeprowadzić po zapoznaniu się uczniów z e‑materiałami dotyczącymi Księżyca, jego orbity i faz oraz obrotu Ziemi wokół własnej osi i ruchu wokół Słońca. | |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel rozpoczyna rozmowę z uczniami w celu sprawdzenia, w jakim stopniu zrozumieli oni i zapamiętali wiadomości z materiałów przerabianych w domu. Z pomocą innych uczniów wyjaśnia niezrozumiałe kwestie. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie samodzielnie przygotowują prezentację, plakat, referat (forma dowolna), na temat jednego z zagadnień związanych z problemami lub zaletami dotyczącymi pływów, poruszanymi w dyskusji na lekcji. Następnie wszystkie prace prezentowane są szerszej publiczności: spotkanie z rodzicami, wystawa szkolna itp. | |
Praca domowa: | |
Rozwiązać zadania sprawdzające z tego e‑materiału. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film samouczek może być wykorzystany przez uczniów na lekcji. |