Dla nauczyciela
Scenariusz lekcji
Imię i nazwisko autora: | Martyna Jakubowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak definiuje się pojemność elektryczną kondensatora? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: VII. Elektrostatyka. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie i metody nauczania: | blended‑learning - nauczanie hybrydowe |
Formy zajęć: | Film samouczek, praca w grupach. |
Środki dydaktyczne: | - komputer dla każdego ucznia, |
Materiały pomocnicze: | brak |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoznaje wiedzę uczniów poprzez zadanie pytań: Jeśli uczniowie nie znają odpowiedzi, nauczyciel pomaga im usystematyzować wcześniejszą wiedzą z elektrostatyki. Uczniowie czytają i omawiają wstęp. | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie samodzielnie czytają tekst. | |
Faza podsumowująca: | |
- Uczniowie dzielą się na 4 grupy. | |
Praca domowa: | |
- Uczniowie oglądają film samouczek – samodzielnie budują butelkę lejdejską. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek może być wykorzystane przed lekcją jako wprowadzenie do niej lub w czasie lekcji. |