Autor: Zespół autorski Contentplus.pl

Przedmiot: Informatyka

Temat: Mapa i assety – Unreal Engine, etap II

Grupa docelowa:

Liceum ogólnokształcące i technikum, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres rozszerzony

Podstawa programowa:

Cele kształcenia – wymagania ogólne
III. Posługiwanie się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi, w tym: znajomość zasad działania urządzeń cyfrowych i sieci komputerowych oraz wykonywania obliczeń i programów.
IV. Rozwijanie kompetencji społecznych, takich jak: komunikacja i współpraca w grupie, w tym w środowiskach wirtualnych, udział w projektach zespołowych oraz zarządzanie projektami.
V. Przestrzeganie prawa i zasad bezpieczeństwa. Respektowanie prywatności informacji i ochrony danych, praw własności intelektualnej, etykiety w komunikacji i norm współżycia społecznego, ocena zagrożeń związanych z technologią i ich uwzględnienie dla bezpieczeństwa swojego i innych.
Treści nauczania – wymagania szczegółowe
IV. Rozwijanie kompetencji społecznych.
Zakres rozszerzony. Uczeń spełnia wymagania określone dla zakresu podstawowego, a ponadto:
2) analizuje i charakteryzuje wpływ trendów w historycznym rozwoju pojęć, metod informatyki oraz technologii na możliwości rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych;
3) przygotowuje się do świadomego wyboru kierunku i zakresu dalszego kształcenia, głównie informatycznego, z myślą o przyszłej karierze zawodowej.

Cele operacyjne (językiem ucznia):

  • Poznasz historię silnika Unreal Engine.

  • Scharakteryzujesz możliwości silnika Unreal Engine.

  • Zaprojektujesz własną grę opartą na silniku Unreal Engine.

Strategie nauczania:

  • konektywizm;

  • konstruktywizm.

Metody i techniki nauczania:

  • dyskusja;

  • rozmowa nauczająca;

  • burza mózgów;

  • praca w grupach.

Formy pracy:

  • praca indywidualna;

  • praca w parach.

Środki dydaktyczne:

  • e‑podręcznik;

  • komputery z zainstalowanym oprogramowaniem Unreal Engine.

Przebieg lekcji

Przed lekcją:

  1. Uczniowie przygotowują notatki, w których podsumowują najważniejsze informacje na temat silnika Unreal Engine.

Faza wstępna:

  1. Chętna lub wybrana osoba prezentuje swoją notatkę.

Faza realizacyjna

  1. Uczniowie dzielą się na grupy. Każda z grup przygotowuje projekt gry komputerowej. Następnie opracowuje plan pracy – wymienia zespoły, jakie powinny powstać, przygotowuje szacunkowy kalendarz projektu etc.

  2. Uczniowie oglądają film na temat silnika Unreal Engine.

  3. Uczniowie dyskutują na temat tego, w jakim kierunku powinien rozwijać się silnik Unreal Engine.

  4. Grupy prezentują swoje projekty.

  5. Chętne lub wybrane osoby odpowiadają na pytanie o to, czy gdyby rzeczywiście miały pracować nad grą, wybrałyby silnik Unreal Engine. Uzasadniają swoje zdanie.

Faza podsumowująca:

  1. Uczniowie instalują oprogramowanie Unreal Engine na swoich komputerach.

Praca domowa:

Uczniowie zapoznają się z infografiką i wykonują załączone do niej ćwiczenie.

Materiały pomocnicze:

  • Oficjalna dokumentacja techniczna dla silnika Unreal Engine.

Wskazówki metodyczne:

Materiał może zostać wykorzystany do przygotowania warsztatów dotyczących projektowania prostych gier.