Dla nauczyciela
Autor: Zespół autorski Contentplus.pl
Przedmiot: Informatyka
Temat: Mapa i assety – Unreal Engine, etap II
Grupa docelowa:
Liceum ogólnokształcące i technikum, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres rozszerzony
Podstawa programowa:
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Poznasz historię silnika Unreal Engine.
Scharakteryzujesz możliwości silnika Unreal Engine.
Zaprojektujesz własną grę opartą na silniku Unreal Engine.
Strategie nauczania:
konektywizm;
konstruktywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca;
burza mózgów;
praca w grupach.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach.
Środki dydaktyczne:
e‑podręcznik;
komputery z zainstalowanym oprogramowaniem Unreal Engine.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Uczniowie przygotowują notatki, w których podsumowują najważniejsze informacje na temat silnika Unreal Engine.
Faza wstępna:
Chętna lub wybrana osoba prezentuje swoją notatkę.
Faza realizacyjna
Uczniowie dzielą się na grupy. Każda z grup przygotowuje projekt gry komputerowej. Następnie opracowuje plan pracy – wymienia zespoły, jakie powinny powstać, przygotowuje szacunkowy kalendarz projektu etc.
Uczniowie oglądają film na temat silnika Unreal Engine.
Uczniowie dyskutują na temat tego, w jakim kierunku powinien rozwijać się silnik Unreal Engine.
Grupy prezentują swoje projekty.
Chętne lub wybrane osoby odpowiadają na pytanie o to, czy gdyby rzeczywiście miały pracować nad grą, wybrałyby silnik Unreal Engine. Uzasadniają swoje zdanie.
Faza podsumowująca:
Uczniowie instalują oprogramowanie Unreal Engine na swoich komputerach.
Praca domowa:
Uczniowie zapoznają się z infografiką i wykonują załączone do niej ćwiczenie.
Materiały pomocnicze:
Oficjalna dokumentacja techniczna dla silnika Unreal Engine.
Wskazówki metodyczne:
Materiał może zostać wykorzystany do przygotowania warsztatów dotyczących projektowania prostych gier.