Polecenie 1

Zapoznaj się z infografiką i wykonaj ćwiczenia. Wybierz dowolną grę i na jej podstawie scharakteryzuj elementy szkieletu rozgrywki.

Szkielet rozgrywki

RVUEQwP1sMIOk1
Ilustracja przedstawia szkielet rozgrywk.i Pośrodku schematu znajduje się niebieski prostokąt z napisem PlayerController od którego prowadzi w górę strzałka z napisem: uruchamia do niebieskiego prostokąta z napisem GameMode GameStat . Od pola PlayerController w prawą stronę prowadzi linia z napisem: kontroluje do niebieskiego prostokąta z napisem AlController . Od linii tej odchodzi w dół strzałka do sześciokątnego, ciemnoniebieskiego pola Pawn , któreg część stanowi niebieski prostokąt z napisem Character. Od pola PlayerController w lewą stronę prowadzi strzałka z napisem: zawiera rozgałęziająca się do trzech niebieskich prostokątów z napisami: HUD, Wejście oraz PlayCameraManager. Obok znajduje się lista dziewięciu haseł. Po kliknięciu na każdy z nich rozwija się opis: GameMode Tryb gry; jedna z klas kontrolująca przebieg gry; informacje na temat zasad gry, warunków zwycięstwa; raczej nie ulega zmianie w trakcie rozgrywki. GameStat Stan gry; jedna z klas kontrolująca przebieg gry; informacje na temat zalogowanych graczy, punktacji, listy ukończonych misji. PlayController Klasa zarządzająca postaciami w przypadku, kiedy postaciami steruje gracz. AlController Klasa zarządzająca postaciami w przypadku kiedy postaciami steruje komputer. HUD Z angielskiego heads-up display; pasek, który wyświetla przebieg gry; gracz pozyskuje z niego niezbędne do rozgrywki informacje. Wejście PlayCameraManager Element odpowiadający za to, co widzi gracz. Pawn Klasa bazowa. Character Podklasa klasy Pawn .
Oprac. na podst.: Joanna Lee, Unreal Engine. Nauka pisania gier dla kreatywnych, Gliwice 2017, s. 22.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2

Zainstaluj na swoim komputerze silnik Unreal Engine.

Polecenie 3

Otwórz przykładowy projekt i zapoznaj się z możliwościami oferowanymi przez silnik Unreal Engine – wykorzystaj do tego przykładowy projekt załadowany do nowej gry.

RKgxxHmcsRUz9

Przycisk do pobrania pliku ZIP z treścią zadania.

Plik ZIP o rozmiarze 704.32 MB w języku polskim
R1CmrnP7bJtA9
Ćwiczenie 1
Wskaż, co może być assetem. Możliwe odpowiedzi: 1. plik dźwiękowy, 2. skrypt, 3. model 3D, 4. tekstura, 5. fragment kodu