Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Martyna Jakubowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak posługiwać się współrzędnymi wektora? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: |
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie i metody | – blended‑learning, |
Formy zajęć: | – film samouczek, |
Środki dydaktyczne: | – komputer z rzutnikiem, |
Materiały pomocnicze: | Przygotowany przez nauczyciela zestaw kilku zadań, analogicznych do tych z zestawu ćwiczeń, który posłuży do zadania uczniom pracy domowej. |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Rozpoznanie wiedzy uczniów: Czy uczniowie słyszeli już o wektorach? Czy wiedzą, czym są wektory (może zetknęli się z tym pojęciem na matematyce)?. Czy wiedzą, co to są współrzędne punktu? | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie samodzielnie czytają blok tekstowy, po czym wspólnie oglądają „Film samouczek”. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie w grupach omawiają rozwiązania zadań. Wspólnie zastanawiają się nad tymi, które sprawiły im trudność. Każda z grup omawia dwa wskazane przez nauczyciela zadania „na forum klasy”. | |
Praca domowa: | |
Na podstawie dokonanej analizy, nauczyciel wybiera trzy zadania (spośród przygotowanych przed lekcją), o zróżnicowanym stopień trudności, analogiczne do tych, które sprawiły uczniom najwięcej problemów. Zadanie te stanowić będą pracę domową dla uczniów. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Multimedium może być wykorzystane jako wstęp do lekcji lub w czasie lekcji tak, jak pokazano w scenariuszu. |