Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Krzysztof Lorek |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak obliczyć opór zastępczy układu oporników połączonych szeregowo? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie i metody nauczania: | Flipped classroom |
Formy zajęć: | Wykład, samodzielne rozwiązywanie zadań |
Środki dydaktyczne: | Film samouczek |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
| |
Faza realizacyjna: | |
| |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel formułuje notatkę dotyczącą metody obliczania oporu zastępczego układu oporników połączonych szeregowo. | |
Praca domowa: | |
W przypadku mniej zdolnej grupy zadania 1 i 2, a w przypadku zdolnej, zadania 2 i 8. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek uczniowie powinni obejrzeć samodzielnie w domu i rozwiązać w oparciu o niego zadanie 7. Rozwiązanie tego zadania pomaga uczniom utrwalić wiadomości zawarte w filmie. Alternatywnie nauczyciel może osobiście rozwiązać na tablicy zadanie z filmu samouczka podczas lekcji, a po tym zadać uczniom zadanie 7 do samodzielnego rozwiązania na lekcji. |