Dla nauczyciela
Autorka: Paulina Wierzbińska
Przedmiot: Informatyka
Temat: Projektowanie stron internetowych – od szkicu do projektu
Grupa docelowa:
Szkoła ponadpodstawowa, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Przeanalizujesz elementy strony internetowej.
Prześledzisz etapy projektowania strony internetowej.
Scharakteryzujesz proces tworzenia strony internetowej.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
komputery z głośnikami, słuchawkami i dostępem do internetu;
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Uczniowie zastanawiają się, co należy wziąć pod uwagę, projektując stronę internetową.
Faza wstępna:
Nauczyciel inicjuje dyskusję, dotyczącą etapów projektowania strony internetowej.
Faza realizacyjna:
Uczniowie pracują na przygotowanych projektach stron (e‑materiał Projektowanie stron internetowych – najważniejsze informacje). Dzielą swoją pracę na etapy i dostosowują do tego swój projekt.
Uczniowie zapoznają się z filmem edukacyjnym. Dyskutują na jego temat, metodą burzy mózgów przygotowują notatkę streszczającą najważniejsze informacje.
Uczniowie wykonują ćwiczenia wskazane przez nauczyciela.
Faza podsumowująca:
Uczniowie dyskutują na temat tego, dlaczego projektowanie strony składa się z wielu etapów.
Praca domowa:
Wyobraź sobie, że przygotowujesz stronę dla wybranego przez siebie przedsiębiorstwa. Zapisz pytania, które musisz zadać potencjalnemu klientowi.
Wskazówki metodyczne:
Seria materiałów może poprzedzać projekt przygotowywania stron internetowych.