Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Pomiar prędkości ciał poruszających się naprzeciwko siebie |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | analiza pomysłów, dyskusja |
Formy zajęć: | praca indywidualna |
Środki dydaktyczne: | komputer z rzutnikiem |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej zapoznają się z tekstem „Warto przeczytać” oraz z symulacją. Nauczyciel na początku lekcji wyjaśnia ewentualne wątpliwości i odpowiada na pytania. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie w formie dyskusji rozważają następujący problem: jaka powinna być odległość od nadjeżdżającego z określoną prędkością z naprzeciwka samochodu, by można było bezpiecznie wyminąć nieruchomą przeszkodę na drodze (np. zepsutego tira)? | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie, wykorzystując zdobytą wiedzę, rozwiązują zadania 1‑3, 5 i 6 z zestawu ćwiczeń. | |
Praca domowa: | |
W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadanie 4 i 7 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Symulację uczniowie mogą oglądać również na lekcji. |