Dla nauczyciela
Numer e‑materiału: Temat 199
Autor e‑materiału: Magdalena Pielach, Iwona Oleksa
Tytuł e‑materiału: Czas to pieniądz
Poziom edukacyjny, klasa: szkoła podstawowa, klasa 3
Cel ogólny lekcji: Uczeń doskonali umiejętność rozumienia podstawowych pojęć i działań matematycznych, samodzielne korzystanie z nich w różnych sytuacjach życiowych oraz umiejętności wykorzystywania kalendarza i zegara w codziennym życiu.
Uczeń:
Opowiada o odczuciach Basi zwiazanych z posiadaniem zegarka.
Wymienia korzyści wynikające z umiejętności odczytywania godzin.
Rysuje zegar z zaznaczoną godziną.
Wyszukuje w kalendarzu dni tygodnia, w którym wypadają wskazane dni.
Opowiada o skutkach wynikających z awarii wszystkich zegarków na świecie.
Przyporządkowuje zegar elektroniczny do zegara wskazówkowego pokazującego tą samą godzinę.
Wyjaśnie powiedzenia „Czas to pieniądz”.
Rysuje plakat zachęcający do umiejętnego planowania swojego czasu.
Wykonuje obliczenia dotyczące czasu.
Porządkuje godziny od najmniejszej do największej.
Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji.
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się.
Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.