Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Jan Pluta |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak właściwie zaplanować eksperyment? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń dowiaduje się, także na konkretnym przykładzie:
|
Strategie nauczania: | Nauczanie przez dociekanie IBSE |
Metody nauczania: | Lekcja oparta na informacjach przekazanych przez prowadzącego oraz na grafice interaktywnej. |
Formy zajęć: | Praca zespołowa, „burza mózgów”. |
Środki dydaktyczne: | Komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze: | Strony www konkretnych laboratoriów naukowych i eksperymentów fizycznych |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Wprowadzenie według treści zawartej w pierwszej części e‑materiału. Informacja o konkretnym, realizowanym współcześnie eksperymencie naukowym. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie oglądają grafikę interaktywną. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie samodzielnie rozwiązują zadania 6, 7 z części „Sprawdź się”. | |
Praca domowa: | |
Pisemna praca domowa: Jakie elementy realizacji eksperymentu uważasz za najciekawsze? Np.: sformułowanie hipotez badawczych, przygotowanie pomiarów, układu pomiarowego i aparatury pomiarowej, wykonywanie pomiarów, komputerowe opracowanie wyników. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Grafika interaktywna może być wykorzystana do pokazania informacji dotyczącej omawianego eksperymentu. |