Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Jarosław Krakowski |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Co to jest energia spoczynkowa? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE (Inquiry‑Based Science Education - nauczanie/uczenie się przedmiotów przyrodniczych przez odkrywanie/dociekanie naukowe) |
Metody nauczania: | wykład problemowy, burza mózgów |
Formy zajęć: | praca zespołowa, praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | rzutnik, ekran, zestaw zadań |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel zadaje pytanie:
| |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel zadaje pytanie: jakie właściwości ciał opisuje masa a, jakie energia? | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i zdobyte umiejętności przez rozwiązanie zadań: 1, 3, 6, 7 z zestawu ćwiczeń. Nauczyciel pełni rolę doradcy, obserwuje i kontroluje pracę uczniów. | |
Praca domowa: | |
W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości o energii spoczynkowej uczniowie rozwiązują zadania: 2, 4, 5, 8, 9 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Multimedium może być wykorzystane przy powtarzaniu wiadomości i innych lekcjach na temat szczególnej teorii względności. |