Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Jarosław Krakowski |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Co wynika ze wzoru E=mcIndeks górny 22? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE (Inquiry‑Based Science Education - nauczanie/uczenie się przedmiotów przyrodniczych przez odkrywanie/dociekanie naukowe) |
Metody nauczania: | wykład problemowy, burza mózgów |
Formy zajęć: | praca zespołowa, praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | rzutnik, ekran, grafika interaktywna, zestaw zadań |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel zadaje pytanie:
| |
Faza realizacyjna: | |
Nauczyciel zadaje pytanie: jakie właściwości ciał opisuje masa, a jakie energia? | |
Faza podsumowująca: | |
W celu zweryfikowania zdobytej wiedzy, uczniowie rozwiązują zadania 1, 3, 5, 6, 7 z zestawu ćwiczeń. Poprzez analizę wypowiedzi uczniów nauczyciel określa, w jakim stopniu osiągnięte zostały wyznaczone cele. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie powtarzają i utrwalają wiadomości zdobyte na lekcji rozwiązując zadania 2, 4, 5, 9 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Grafika może być wykorzystana przy powtarzaniu wiadomości i innych lekcjach na temat Szczególnej Teorii Względności. |