Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Jarosław Krakowski |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Zastosowanie diody LED |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: VIII. Prąd elektryczny. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE (Inquiry‑Based Science Education - nauczanie/uczenie się przedmiotów przyrodniczych przez odkrywanie/dociekanie naukowe) |
Metody nauczania: | - wykład problemowy, |
Formy zajęć: | - praca zespołowa, |
Środki dydaktyczne: | Animacja pokazująca działanie diody LED, latarka LED, żarówka LED, dowolne urządzenie elektroniczne z wyświetlaczem LED, zestawy zadań. |
Materiały pomocnicze: | - rzutnik multimedialny, |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Pytania nauczyciela: | |
Faza realizacyjna: | |
1. Nauczyciel pokazuje przykłady zastosowania diod LED (żarówki, latarki, wskaźniki, lampki kontrolne i sygnalizacyjne). | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie rozwiązują zadania 1, 3, 4, 6 z zestawu ćwiczeń. | |
Praca domowa: | |
Zadania: 5, 7, 8, 9 z zestawu ćwiczeń w celu utrwalenia zdobytej wiedzy. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Animacja może być wykorzystywana przy powtarzaniu wiadomości i na lekcjach, na których są omawiane diody LED. |