Dla nauczyciela
Autor: Zespół autorski Contentplus.pl sp. z o.o.
Przedmiot: Informatyka
Temat: Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X
Grupa docelowa:
Liceum ogólnokształcące i technikum, liceum ogólnokształcące, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony
Podstawa programowa:
Kształtowane kompetencje kluczowe:
kompetencje obywatelskie;
kompetencje cyfrowe;
kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii.
Cele operacyjne (językiem ucznia):
Zmodyfikujesz grę tak, aby gracz nie mógł omijać przeszkód w drodze do wygranej.
Umożliwisz graczowi kontrolę nad postacią w powietrzu i możliwość decydowania o wysokości oddawanego skoku.
Wyeksportujesz grę.
Strategie nauczania:
konstruktywizm;
konektywizm.
Metody i techniki nauczania:
dyskusja;
rozmowa nauczająca z wykorzystaniem multimedium i ćwiczeń interaktywnych;
burza mózgów;
metoda projektów;
ćwiczenia praktyczne.
Formy pracy:
praca indywidualna;
praca w parach;
praca w grupach;
praca całego zespołu klasowego.
Środki dydaktyczne:
zasoby multimedialne zawarte w e‑materiale;
tablica interaktywna/tablica, pisak/kreda;
komputery z zainstalowanym oprogramowaniem Unreal Engine.
Przebieg lekcji
Przed lekcją:
Przygotowanie do zajęć. Nauczyciel loguje się na platformie i udostępnia e‑materiał: „Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X”. Uczniowie zapoznają się z treściami w sekcji „Film edukacyjny”.
Faza wstępna:
Wyświetlenie przez nauczyciela tematu i celów lekcji. Określenie wiążących dla uczniów kryteriów sukcesu.
Faza realizacyjna:
Uczniowie w formie burzy mózgów wymieniają najważniejsze informacje zawarte w filmie, z którym zapoznawali się przed lekcją. W razie potrzeby posiłkują się treściami z sekcji „Przeczytaj”.
Uczniowie pracują w parach takich jak na poprzednich zajęciach. Postępując zgodnie ze wskazówkami zawartymi w filmie, poprawiają błędy w grze i eksportują ją. W kolejnym kroku dzielą się plikami między sobą i testują gry innych osób.
Nauczyciel wyświetla zawartość sekcji „Sprawdź się” uczniowie indywidualnie wykonują ćwiczenia 1‑8. Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania ćwiczeń.
Faza podsumowująca:
Na koniec zajęć nauczyciel raz jeszcze wyświetla na tablicy temat lekcji i cele zawarte w sekcji „Wprowadzenie”. W odniesieniu do ich realizacji dokonuje szczegółowej oceny rozwiązania zastosowanego przez wybranego ucznia.
Praca domowa:
Uczniowie wykonują ćwiczenia 9‑10 z sekcji „Sprawdź się”.
Wskazówki metodyczne:
Treści w sekcji „Film edukacyjny” można wykorzystać jako podsumowanie i utrwalenie wiedzy uczniów.