Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Ewelina Kędzierska |
Przedmiot: | fizyka |
Temat zajęć: | Zjawiska optyczne w przyrodzie |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres podstawowy |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | IBSE |
Metody nauczania: | merytoryczna dyskusja wprowadzająca, obserwacja, rozmowa kierowana |
Formy zajęć: | praca indywidualna, dyskusja grupowa |
Środki dydaktyczne: | tablica multimedialna / rzutnik |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoczyna lekcję poprzez zaciekawienie uczniów tematem. Rozmawia z uczniami na temat znanych im zjawisk fizycznych napotykanych w życiu codziennym. | |
Faza realizacyjna: | |
– nauczyciel prosi uczniów o zapisanie zjawisk optycznych, z którymi spotykają się na co dzień,
– uczniowie wykonują zadania wskazane przez nauczyciela, dołączone do niniejszego e‑materiału, | |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel przeprowadza z uczniami rozmowę, podczas której podsumowują omawiane w trakcie lekcji zadania. Należy tutaj sprowokować uczniów do samodzielnego myślenia krytycznego. | |
Praca domowa: | |
Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z filmem edukacyjnym dołączonym do niniejszego e‑materiału oraz wyselekcjonowanie kluczowych informacji i sporządzenie notatki z zajęć. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Film edukacyjny może być wykorzystany do samodzielnej pracy ucznia na lekcji. |