Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Nina Tomaszewska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Definicja strumienia wektora indukcji magnetycznej |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: |
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | formative feedback |
Metody nauczania: | wykład informacyjny wspomagany pokazem multimedialnym |
Formy zajęć: | Praca w zespole klasowym |
Środki dydaktyczne: | Niniejszy e‑materiał + komputer z rzutnikiem lub tablety do dyspozycji każdego ucznia |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Wprowadzenie - według treści zawartej w I. i III. bloku e‑materiału. W klasie o zakresie rozszerzonym można przed lekcją zadać uczniom przypomnienie treści e‑materiału „O czym mówi prawo Gaussa ?, co uświadomi im analogię między definicją strumienia pola elektrycznego i magnetycznego. Ta część musi mieć w dużej mierze charakter podający - dotyczy definicji złożonej wielkości fizycznej, na dodatek mało intuicyjnej. | |
Faza realizacyjna: | |
Zastosowanie animacji - badanie strumienia pola magnetycznego poprzez liczenie liczby linii pola przechodzących przez powierzchnię. Należy zdać uczniom sprawę, że jest to jedynie model i ładny obrazek, do którego nie należy nadmiernie się przywiązywać, ale takie podejście uzmysławia istotę pojęcia strumienia. Ważne jest dla jego rozumienia. | |
Faza podsumowująca: | |
Aby sprawdzić zdobytą wiedzę uczniów, analizujemy zadanie 4 ( z wykresem) z medium II | |
Praca domowa: | |
Pozostałe zadania z bloku 5. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | - |