Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Ewelina Kędzierska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Praca w polu grawitacyjnym |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzający zapis podstawy programowej dla kształcenia rozszerzonego |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne: Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | formative feedback |
Metody nauczania: | merytoryczna dyskusja wprowadzająca, obserwacja, podsumowująca rozmowa kierowana |
Formy zajęć: | praca zbiorowa uczniów na lekcji |
Środki dydaktyczne: | tablica multimedialna / rzutnik |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Nauczyciel rozpoczyna lekcję poprzez zaciekawienie uczniów tematem, np. poprzez opowiedzenie o ruchu planet Układu Słonecznego bądź pokazanie symulacji prezentującej ten ruch. Następnie, zadaniem nauczyciela jest rozpoznanie wiedzy wyjściowej uczniów w kontekście realizowanego tematu oraz nawiązanie do tej wiedzy w merytorycznej dyskusji wprowadzającej (może to być także rozmowa kierowana na temat wielkości opisujących pole grawitacyjne). Uczniowie powinni przedstawić posiadane informacje, które poznali na poprzednich lekcjach. | |
Faza realizacyjna: | |
| |
Faza podsumowująca: | |
Nauczyciel przeprowadza z uczniami rozmowę, podczas której omawiają rozwiązywane w trakcie lekcji zadania. Dodatkowo powinien sprowokować uczniów do wskazania problemów napotkanych w czasie samodzielnej pracy. | |
Praca domowa: | |
Zadaniem uczniów jest zapoznanie się z filmem samouczkiem dołączonym do niniejszego materiału oraz wykonać dwa zadania rachunkowe wskazane przez nauczyciela (mogą to być zadania dołączone do niniejszego materiału). | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek może zostać wykorzystany do samodzielnej pracy ucznia przed lub na lekcji. |