Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Agnieszka Ruzikowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Ruch w dwóch wymiarach |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne Zakres rozszerzony |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.
|
Cele operacyjne: | Uczeń
|
Strategie nauczania: | metoda projektu |
Metody nauczania: | analiza pomysłów |
Formy zajęć: | praca w grupach |
Środki dydaktyczne: | dostęp do komputera dla każdej grupy |
Materiały pomocnicze: | - |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Uczniowie w ramach pracy domowej zapoznają się z audiobookiem i tekstem „Warto przeczytać”. Na początku lekcji nauczyciel wyjaśnia ewentualne wątpliwości i odpowiada na pytania. | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie pracują w grupach. Mają za zadanie opracowanie programu, który będzie wyznaczał tor ciała poruszającego się w dwóch wymiarach. Mogą to zrobić wykorzystując arkusz kalkulacyjny oraz dowolne narzędzie graficzne lub jakikolwiek język programowania. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie prezentują na forum klasy najciekawsze – ich zdaniem – przykłady ruchów dwuwymiarowych. | |
Praca domowa: | |
W ramach powtórzenia i utrwalenia wiadomości uczniowie rozwiązują zadania: 3, 7 i 8 z zestawu ćwiczeń. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium | Uczniowie mogą wysłuchać audiobook także na początku lekcji. |