Dla nauczyciela
Konspekt (scenariusz) lekcji
Imię i nazwisko autora: | Tomasz Sobiepan |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Zastosowanie prawa Ohma w obliczeniach |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres podstawowy i rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia – wymagania ogólne II. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem praw i zależności fizycznych. Zakres podstawowy I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: VII. Prąd elektryczny. Uczeń: Zakres rozszerzony I. Wymagania przekrojowe. Uczeń: VIII. Prąd elektryczny. Uczeń: |
Kształtowane kompetencje kluczowe: | Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z 2018 r.:
|
Cele operacyjne: | Uczeń:
|
Strategie nauczania: | strategia blended‑learning |
Metody nauczania: | - praca samodzielna, |
Formy zajęć: | - praca w parach, |
Środki dydaktyczne: | - film samouczek, |
Materiały pomocnicze: | e‑materiał: Jak zastosować w obliczeniach prawo Ohma? |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
- Zaciekawienie uczniów: (wg wstępu do materiału) | |
Faza realizacyjna: | |
- Uczniowie samodzielnie zapoznają się z filmem‑samouczkiem i częścią „Warto przeczytać” e‑materiału (np. w domu lub podczas zastępstwa); notują pytania, jeśli jakieś zagadnienia okazały się niezrozumiałe. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie odnoszą się do postawionych sobie celów lekcji, ustalają które osiągnęli, a które wymagają jeszcze pracy, jakiej i kiedy. W razie potrzeby nauczyciel dostarcza im informację zwrotną kształtującą. | |
Praca domowa: | |
Uczniowie utrwalają wiedzę i umiejętności zdobyte w czasie lekcji przez rozwiązanie zadań, których nie rozwiązali w klasie. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Film samouczek może zostać wykorzystany jako rozszerzenie lekcji o prawie Ohma, jako element podsumowania działu „Prąd elektryczny” lub materiał pomocny przy przygotowaniach do klasówek, sprawdzianów i egzaminów. |