Badania mikro i
makroskopowe stopów żelaza, metali i ich stopów
Interaktywne materiały sprawdzające
E-materiały do kształcenia zawodowego
Nadzorowanie przebiegu procesów metalurgicznych
Organizacja i prowadzenie procesów metalurgicznych – Technik przemysłu metalurgicznego
bg‑cyan
Dobór narzędzi i przyrządów do wykonywania pomiarów geometrycznych
GRA EDUKACYJNA
1
11
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej
Instrukcja użytkowania
Gra edukacyjna umożliwia przyswojenie wiedzy z zakresu doboru narzędzi i przyrządów do wykonywania pomiarów geometrycznych.
Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry. Gra działa w trybie pełnoekranowym.
RjMW5BQAzWe0s
Ilustracja przedstawia ekran do uruchamiania gry
Ekran do uruchamiania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po kliknięciu czarnego przycisku „Włącz tryb pełnoekranowy” okno powiększy się i wyświetli się ekran startowy.
R19GCd469fKex
Ilustracja przedstawia przykładowy ekran startowy gry
Przykładowy ekran startowy gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ekran startowy gry składa się z nazwy kwalifikacji, opisu zasady działania gry, przycisku „pomoc”, przycisku „zamknij grę” oraz przycisku „rozpocznij grę”. W celu automatycznego zjechania na sam dół strony, należy użyć strzałki z podpisem „przewiń w dół”.
RBoUlJIHZiS7Q
Ilustracja przedstawia przycisk do przewijania w dół. Jest to strzałka w kształcie litery "V" i napis "Przewiń w dół"
Przycisk do przewijania w dół
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W trakcie każdego etapu gry, w prawym górnym rogu będzie znajdował się panel pomocy i przycisk zamykania gry.
RTXJSuYCqmNt1
Ilustracja przedstawia przycisk otwierania pomocy. Jest to pytajnik w czarnym kółku i obok napis "Pomoc"
Przycisk otwierania pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Przycisk otwierania pomocy służy do naprowadzenia Ucznia na prawidłowe rozwiązanie zadań. Po jego kliknięciu otworzy się panel z wyjaśnionymi zagadnieniami.
RfsWoc0o29XVE
Ilustracja przedstawia panel pomocy
Panel pomocy
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Wielokrotnie powrót do poprzednich segmentów będzie realizowany poprzez kliknięcie przycisku „Wróć do poprzedniej strony”.
RT2A5tIpst6HJ
Ilustracja przedstawia przycisk powrotu do poprzedniej strony. Jest to strzałka zwrócona w lewą stronę a obok niej napis "Wróć do poprzedniej strony"
Przycisk powrotu do poprzedniej strony
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Przycisk „Zamknij grę” znajdujący się w prawym górnym rogu, służy do wychodzenia z trybu pełnoekranowego i zakończenia gry.
RjCoo8nyjrvJF
Ilustracja przedstawia przycisk zamykania gry
Przycisk zamykania gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Pod opisem na stronie głównej znajduje się duży biały przycisk „Rozpocznij grę”. Po jego kliknięciu Uczeń zostanie przeniesiony do ekranu wyboru misji.
R1QHY2rLx7PKA
Ilustracja przedstawia przycisk rozpoczęcia
Przycisk rozpoczęcia
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ekran przedstawi możliwe misje do wyboru. Są to testy o różnej tematyce sprawdzające wiedzę w różnym zakresie. Opis fabularny wprowadza Ucznia w tematykę gry. Do wyboru są różne misje o różnym charakterze. Wybór misji odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Rozpocznij” pod wybraną misją.
RzaBN7VhuDBlo
Ilustracja przedstawia ekran wyboru misji
Ekran wyboru misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W lewym górnym rogu znajduje się pasek postępu. Będzie on towarzyszył Uczniowi przez cały czas trwania gry. Postęp wskazuje w ilu procentach ukończono misję. Punkty naliczają się po poprawnym rozwiązaniu zadania.
RXAnubW89izbJ
Ilustracja przedstawia panel postępu
Panel postępu
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po wyborze misji Uczeń zostanie przeniesiony do pierwszego etapu gry. Będzie zaprezentowany ekran z pewną problematyką do rozwiązania.
Rg8C0XXAvSbvG
Ilustracja przedstawia przykładowy ekran z zadaniem
Przykładowy ekran z zadaniem
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Sprawdź”. Początkowo jest on wygaszony ponieważ żadna odpowiedź nie jest zaznaczona. Po zaznaczeniu odpowiedzi, przycisk uaktywnia się.
R18P7dD5bSFyo
Przycisk sprawdzenia odpowiedzi
Przycisk sprawdzenia odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
W przypadku błędnej odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Niestety, to nie jest poprawna odpowiedź”.
R1DJ5yrrPBHIf
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Poprzez kliknięcie na przycisk „Spróbuj ponownie” Uczeń powraca do zadania i ma możliwość rozwiązania go ponownie.
W przypadku poprawnego zaznaczenia odpowiedzi, zostanie wyświetlony komunikat „Brawo!”.
R1BkvBw8bvHyE
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po kliknięciu w przycisk „Kontynuuj” Uczeń przejdzie do kolejnego zadania. W przypadku gdy gra zostanie przerwana a okno wyłączone, po powrocie będzie możliwość rozpoczęcia w miejscu gdzie gra została zakończona. W tym celu należy kliknąć na biały przycisk „Kontynuuj grę”. Jeżeli uczeń chce rozpocząć grę od nowa, należy kliknąć „Rozpocznij nową grę”.
R9P2h2KVfCg10
Ekran powrotu do gry
Ekran powrotu do gry
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po ukończeniu wszystkich zadań misji zostanie wyświetlony komunikat z informacją o uzyskanym wyniku.
R11NRHyDl8PAu
Ekran zakończenia misji
Ekran zakończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Misję można powtórzyć bądź zapisać wynik. Powtórzenie misji spowoduje zresetowanie wyniku i przeniesienie do początku misji.
Rmz1bCAYrwtKP
Przycisk powtórzenia misji
Przycisk powtórzenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Przycisk „Zapisz wynik” zapisuje wynik i przekierowuje do ekranu wyboru misji.
R1NRNu8PQV8RW
Przycisk zapisania wyniku
Przycisk zapisania wyniku
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Po zapisaniu wyniku, ukończona misja oznaczona jest jest jako „zaliczona”. Rozpoznać to można po białym „ptaszku” w czarnym kółku w prawym górnym rogu misji.
RT0NOs1szWa0H
Ekran stanu ukończenia misji
Ekran stanu ukończenia misji
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Dobór narzędzi i przyrządów do wykonywania pomiarów geometrycznych
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
1Nadzorowanie przebiegu procesów metalurgicznych8100Świetnie, wiedziałem, że sobie poradzisz jako specjalista ds. produkcji!Niestety, ale podjęte przez Ciebie decyzje nie wskazują na to, że Twoja wiedza jest wystarczająca, aby spełniać obowiązki specjalisy ds. produkcji.
Test
Nadzorowanie przebiegu procesów metalurgicznych
W tym zadaniu wcielisz się w postać nowego specjalisty ds. produkcji. Jednym z Twoich obowiązków w pracy jest wykonywanie wielu pomiarów za pomocą specjalistycznych urządzeń. Przed rozpoczęciem pracy w nowej firmie zdecydowałeś się sprawdzić swoją wiedzę odnośnie różnych sposobów pomiaru. W poniższym teście znajdziesz pytania jednokrotnej lub wielokrotnej odpowiedzi, a ich tematyka to właśnie urządzenia pomiarowe. To co? Zaczynamy!
Liczba pytań:
8
Limit czasu:
min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Nadzorowanie przebiegu procesów metalurgicznych
Pytanie
1/8
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz wszystkie parametry procesu, które dotyczą pomiaru średnic zewnętrznych.
Zaznacz wszystkie parametry procesu, które dotyczą pomiaru średnic wewnętrznych.
Zaznacz wszystkie parametry procesu, które dotyczą pomiaru długości.
Za pomocą jakiego przyrządu można zmierzyć kąt fazy?
Do czego służy średnicówka?
Do jakiej rodziny przyrządów pomiarowych zalicza się suwmiarka elektroniczna z wyświetlaczem LCD?
Zaznacz wszystkie parametry procesu, które dotyczą pomiaru promieni.
Zaznacz wszystkie parametry procesu, które dotyczą pomiaru chropowatości.
Powiązane ćwiczenia
Ćwiczenie 4. - Określanie wielkości
Połącz w pary
Ćwiczenie 4. - Określanie wielkości
R1VnWJ6ulbvt4
Dobierz w pary narzędzia do pomiarów z słowami opisujące co można nimi mierzyć.
Dobierz w pary narzędzia do pomiarów z słowami opisujące co można nimi mierzyć.