Poradnik dotyczący organizacji pracy dydaktyczno‑wychowawczej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powstał w 2010 roku. Jego pierwsza część to krótka charakterystyka uczniów ze SPE z całego katalogu zawartego w prawie oświatowym z uwzględnieniem sytuacji funkcjonowania szkolnego. Nauczyciele znajdą tu informację z jakimi możliwościami i ograniczeniami ucznia będą mogli mieć do czynienia. W drugiej części znajdują się odniesienia do podstawy programowe. I chociaż podstawa ta zmieniła się od 2012 roku, to ogólne wskazówki związane z jej dostosowaniem do potrzeb uczniów ze SPE są nadal aktualne. Treści zawarte w podręczniku mogą być pomocne przy projektowaniu pracy w edukacji włączającej, uwzględniając zindywidualizowanie metod i form pracy.

Otwórz linkhttp://www.oke.krakow.pl/inf/filedata/files/Jak%20organizowa%E6%20edukacj%EA.pdfOtwórz link

Źródło: MEN, CMPPP, Projekt: Wprowadzenie zmian dotyczących sposobów pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w polskim systemie edukacji, współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego