Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna. Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?

Poradnik dotyczący organizacji pracy dydaktyczno‑wychowawczej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi powstał w 2010 roku. Jego pierwsza część to krótka charakterystyka uczniów ze SPE, zgodnie z zapisami  zawartymi w prawie oświatowym z uwzględnieniem sytuacji funkcjonowania szkolnego. Nauczyciele znajdą tu informację z jakimi możliwościami i ograniczeniami ucznia będą mogli mieć do czynienia. W drugiej części znajdują się odniesienia do podstawy programowe. Chociaż podstawa programowa zmieniła się od 2012 roku, to ogólne wskazówki związane z jej dostosowaniem do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi są nadal aktualne. Treści zawarte w podręczniku mogą być pomocne przy projektowaniu pracy w edukacji włączającej, uwzględniając zindywidualizowanie metod i form pracy.