Polecenie 1

Zapoznaj się z drugim z filmów i wykonaj kolejne polecenia.

R10Wrq65uqfpf
Film opowiadający o początkach cywilizacji egipskiej.
Polecenie 2

Omów wpływ Nilu na rozwój cywilizacji starożytnego Egiptu.

R7RDzJ1j08pmi
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 3

Wymień cechy świadczące o specyfice cywilizacji starożytnego Egiptu. Wyjaśnij, jakie były skutki tej specyfiki.

R1dhjjr3ccro8
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
1
Pokaż ćwiczenia:
1
Ćwiczenie 1

Wskaż do jakich okresów w dziejach Egiptu należeli następujący władcy.

R1Ps2u8YnIybs
Stare Państwo Możliwe odpowiedzi: 1. Kleopatra VII, 2. Nar-mer, 3. Chufu, 4. Achenaton, 5. Ramzes II, 6. Tutanchamon, 7. Hatszepsut, 8. Dżedef-Ra Nowe Państwo Możliwe odpowiedzi: 1. Kleopatra VII, 2. Nar-mer, 3. Chufu, 4. Achenaton, 5. Ramzes II, 6. Tutanchamon, 7. Hatszepsut, 8. Dżedef-Ra Okres ptolemejski Możliwe odpowiedzi: 1. Kleopatra VII, 2. Nar-mer, 3. Chufu, 4. Achenaton, 5. Ramzes II, 6. Tutanchamon, 7. Hatszepsut, 8. Dżedef-Ra
1
Ćwiczenie 2

Zaznacz, które z poniższych stwierdzeń są prawdziwe, a które fałszywe.

RrhqPz3NGC8Wk
Łączenie par. . Większość Egipcjan była piśmienna.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Piramidy budowali niewolnicy.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Momenty kryzysu w dziejach Egiptu nazywamy Okresami Przejściowymi.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Kapłani zawsze stanowili opozycję względem faraona.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Mieszkanki Egiptu miały wyższą pozycję społeczną od kobiet w innych kulturach starożytnych.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
1
Ćwiczenie 3

Wybierz poprawne odpowiedzi.

R1XnCZ7d0Iad7
Władcy Egiptu wznosili piramidy przede wszystkim w czasach: Możliwe odpowiedzi: 1. Nowego Państwa., 2. Starego Państwa., 3. I Okresu Przejściowego., 4. Okresu Późnego., 5. Średniego Państwa., 6. Okresu Rzymskiego.
21
Ćwiczenie 4

Wyjaśnij, jakie znaczenie w życiu Egipcjan odgrywało słońce.

R9D1Xmu8S3l3l
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 5

Spróbuj na papirusie Hu‑nefera odnaleźć przedstawienia bogów wymienionych w lekcji. Opisz także przedstawienie Hu‑nefera.

R942YWj4qHKaO
RufsPAHN3Ad6g
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 5
R16WsIj4zVamy
(Uzupełnij).
3
Ćwiczenie 6

Narysuj siebie i klasę w stylu egipskiego artysty.

R8Ht5fz5u5vRp
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Ćwiczenie 6
R1GqvVuxwtSAD
Uzupełnij luki w tekście. Cywilizacja egipska narodziła się się nad rzeką 1. noszeniu miecza, 2. Nil, 3. podwójnej koronie, 4. obejmujący deltę Nilu, 5. położony w dolinie Nilu. Państwo podzielone było na dwie części: Egipt Dolny 1. noszeniu miecza, 2. Nil, 3. podwójnej koronie, 4. obejmujący deltę Nilu, 5. położony w dolinie Nilu i Egipt Górny 1. noszeniu miecza, 2. Nil, 3. podwójnej koronie, 4. obejmujący deltę Nilu, 5. położony w dolinie Nilu. W świadomości mieszkańców podział ten istniał zawsze, nawet po zjednoczeniu kraju. Ujawniał się chociażby w 1. noszeniu miecza, 2. Nil, 3. podwójnej koronie, 4. obejmujący deltę Nilu, 5. położony w dolinie Nilu, jaką nosił władca, a także w wyrażeniu „Oba Kraje”, które odnosiło się do egipskiego państwa.