Film edukacyjny 2
Polecenie 1
Na podstawie filmu oraz zdobytej wiedzy oceń, jaki wpływ na rozwój kultury miała zmiana myślenia o człowieku z czasów renesansu.
Film. Kim powinien być człowiek.
Wywiad z prof. Janem Hartmanem. Rozmowę prowadzi Edward Pasewicz.
Wywiad z prof. Janem Hartmanem. Rozmowę prowadzi Edward Pasewicz.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/D11d8aVJI
Film. Kim powinien być człowiek.
Wywiad z prof. Janem Hartmanem. Rozmowę prowadzi Edward Pasewicz.
Wywiad z prof. Janem Hartmanem. Rozmowę prowadzi Edward Pasewicz.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Film opowiada o tym, kim powinien być człowiek
Ćwiczenie 1
Wyjaśnij, skąd pochodzi nazwa „renesans”. Jaka jest etymologia tego słowa i jakie jest jej znaczenie w kontekście poprzednich epok?
Ćwiczenie 2
Zastanów się, jak w czasach renesansu zmieniło się postrzeganie człowieka jako dziecka Boga.
Polecenie 2
Przedstaw cechy, jakie powinien posiadać człowiek renesansu – humanista.
Źródło: Pixabay, domena publiczna.