Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

W filmie edukacyjnym prof. Tadeusz Gadacz wypowiada tezę, że odwaga myślenia wymaga również odpowiedzialności. Opisz, jak rozumiesz te słowa? Co one oznaczają w kontekście współczesności?

R1QCUL4PAn3WV
(Uzupełnij).
RxWv02Sx3Zsnq
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Epoka bezmyślności – myślenie a odwaga.
1
Ćwiczenie 1

Zastanów się i wyjaśnij, jaki wpływ na szerzenie się przeciętności ma rozwój technologii.

RjG3o8Ug6WoN9
(Uzupełnij).
RYeujjBgDHH4l
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Epoka bezmyślności – myślenie pragmatyczne.
1
Ćwiczenie 2

Zdaniem prof. Tadeusza Gadacza, gdy pojawia się jakaś dominująca ideologia, społeczeństwo zaczyna dzielić się na trzy grupy:

  • tych, którzy zaczynają służyć tej ideologii

  • tych, którzy mają odwagę krytycznie myśleć;

  • tych, którzy dostosowują się do zaistniałej sytuacji, są obojętni.

Spośród współczesnych problemów społeczno‑politycznych wybierz jeden, który twoim zdaniem jest obecnie najistotniejszy. Na jego przykładzie opisz, jak przebiega ten podział społeczeństwa.

R1NN1rAYkuY7C
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Zastanów się, jak zmienił się cel uprawiania nauki i myślenia. Opisz, jak utrata bezinteresowności myślenia i nauki wpłynęła na rozwój epoki bezmyślności.

R1E8OQlgFOOG1
(Uzupełnij).