Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Przekonaj się, co na temat recepcji Freuda w szkole frankfurckiej opowiedział ekspert.

Polecenie 1

Wysłuchaj kolejnych części wykładów. Jak postrzegane są myśl i dorobek Freuda? Czy jego dzieła zmieniły podejście do człowieka w filozofii i kulturze?

Zapoznaj się z kolejnymi częściami wykładów. Odpowiedz na pytania. Jak postrzegane są myśl i dorobek Freuda? Czy jego dzieła zmieniły podejście do człowieka w filozofii i kulturze?

R1eVoHHGRb2zw
(Uzupełnij).
R1ZxjXDOmdN93
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Recepcja Freuda w szkole frankfurckiej.
Polecenie 2

W jaki sposób myśl Freuda rozwijali Erich Fromm, Herbert MarcuseWilhelm Reich?

Odpowiedz na pytanie: w jaki sposób myśl Freuda rozwijali Erich Fromm, Herbert Marcuse i Wilhelm Reich?

R1J8MmEHxXg0E
(Uzupełnij).
RnnWNPudz4FYW1
Ćwiczenie 1
Połącz części zdań w ten sposób, by przedstawiały myśl Freuda. Celem terapii jest poznanie samego siebie Możliwe odpowiedzi: 1. lecz należy wobec nich zająć inną postawę., 2. doprowadzone do świadomości., 3. zawsze jest w niej coś co jest niedostępne., 4. i radzenie sobie z wypartymi treściami., 5. nie mogą być całkowicie uświadomione. Traumy kształtują człowieka Możliwe odpowiedzi: 1. lecz należy wobec nich zająć inną postawę., 2. doprowadzone do świadomości., 3. zawsze jest w niej coś co jest niedostępne., 4. i radzenie sobie z wypartymi treściami., 5. nie mogą być całkowicie uświadomione. Treści pierwotnie wyparte i od początku nieświadome Możliwe odpowiedzi: 1. lecz należy wobec nich zająć inną postawę., 2. doprowadzone do świadomości., 3. zawsze jest w niej coś co jest niedostępne., 4. i radzenie sobie z wypartymi treściami., 5. nie mogą być całkowicie uświadomione. Tylko cześć nieświadomego może być Możliwe odpowiedzi: 1. lecz należy wobec nich zająć inną postawę., 2. doprowadzone do świadomości., 3. zawsze jest w niej coś co jest niedostępne., 4. i radzenie sobie z wypartymi treściami., 5. nie mogą być całkowicie uświadomione. Psychika człowieka nie jest w stanie się do siebie odnieść, Możliwe odpowiedzi: 1. lecz należy wobec nich zająć inną postawę., 2. doprowadzone do świadomości., 3. zawsze jest w niej coś co jest niedostępne., 4. i radzenie sobie z wypartymi treściami., 5. nie mogą być całkowicie uświadomione.
RhfmmWx7xt3a2
Ćwiczenie 2
Uzupełnij treść dotyczącą psychoanalizy. Psychoanaliza to teoria na temat funkcjonowania (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, metoda jego badania, a także (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój. Podstawowym założeniem psychoanalizy jest istnienie (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój. Znaczna część naszego umysłu nigdy nie jest i nie stanie się (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój. Także doświadczenia świadome mogą zostać zapomniane, czyli (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, a mimo to pozostają (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój i wpływają na treść i (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój życia.

Psychoanaliza jako metoda badania i leczenia zakłada, że na kształtowanie się (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, poza czynnikami wrodzonymi i dziedzicznymi, mają wpływ (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, a także ważne doświadczenia – (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój – które przeżywamy od początku życia i które często są źródłem (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój. Te doświadczenia oraz fantazje na ich temat tworzą wzorce, które pozostają (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój i określają (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój wobec siebie i innych ludzi w późniejszym życiu. Psychoanaliza umożliwia osobom, które się jej poddają (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój niektórych (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój i (tu wybierz) 1. zdrowa, 2. empatii, 3. usunięte z umysłu, 4. braku stabilnych połączeń nerwowych, 5. choroba, 6. wewnętrznych konfliktów, 7. miłości i nienawiści, 8. świadoma, 9. w mózgu, 10. osobowości, 11. sposób, 12. relacje z rodzicami, 13. cech charakteru, 14. nieświadome, 15. autoagresję, 16. mózgu, 17. ludzkiego umysłu, 18. leczenia, 19. wyparte do nieświadomości, 20. relacje, 21. poznanie, 22. konfliktów, 23. narodzin, 24. jakość, 25. nieświadomych mechanizmów, 26. ulepszania, 27. silnych stron, 28. seksualności, 29. aktywne, 30. uwydatnienie, 31. nieświadomości, 32. mózgu człowieka, 33. utraty i śmierci, 34. nauka i rozwój, i uzyskanie większego wpływu na własne życie.

Indeks dolny źródło: Polskie Towarzystwo Psychoanalityczne Indeks dolny koniec