Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z wykładem dr. Piotra Marciszuka o mityzacji w prozie Brunona Schulza. Podaj podobieństwo między retoryką reklamy a mityzacją rzeczywistości w opowiadaniach Schulza.

R1eZtZjHd6QZK
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 1
R1LAxAPpIYsSN
Zaznacz poprawne odpowiedzi. Jakie cechy, według wykładowcy, posiada kultura popularna (w tym reklama), które dostrzegał już w swoim czasie Bruno Schulz? Możliwe odpowiedzi: 1. konsument wybiera reklamę, 2. kultura popularna stawia ważne pytania o egzystencję, 3. kultura popularna jest namiastką, falsyfikatem życia, 4. konsument jest kreowany przez reklamę, 5. kultura popularna stwarza zastępcze problemy, 6. kultura popularna nie daje jednoznacznych odpowiedzi, gotowych recept
R1P47rtQ20Bg5
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Bruno Schulz a reklama.
Polecenie 2

Wykładowca wspomina o opowiadaniu Księga z tomu Sanatorium pod klepsydrą. Wyjaśnij, jakie znaczenie dla narratora opowiadań Schulza ma Księga. Sformułuj wypowiedź liczącą co najmniej 120 słów.

RxYx5cTRFiMKB
(Uzupełnij).
11
Ćwiczenie 2

Na podstawie wykładu oraz pozostałych e‑materiałów (1. Mityzacja rzeczywistości w opowiadaniach Brunona Schulza, cz. II. Przestrzeń; 2. Sen i rzeczywistość. Sklepy cynamonowe Brunona Schulza), uzupełnij mapę myśli o przykłady wskazujące na mityzację rzeczywistości w twórczości Brunona Schulza.

RbcDZ6PBrBUcz1
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: mityzacja rzeczywistości
    • Elementy należące do kategorii mityzacja rzeczywistości
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
    • Nazwa kategorii:
    • Koniec elementów należących do kategorii mityzacja rzeczywistości
RezMRSd0Lumrv
(Uzupełnij).