Film edukacyjny
Zapoznaj się z wykładem dr. Piotra Marciszuka o mityzacji w prozie Brunona Schulza. Podaj podobieństwo między retoryką reklamy a mityzacją rzeczywistości w opowiadaniach Schulza.
Jakie cechy, według wykładowcy, posiada kultura popularna (w tym reklama), które dostrzegał już w swoim czasie Bruno Schulz?
- konsument jest kreowany przez reklamę
- konsument wybiera reklamę
- kultura popularna stawia ważne pytania o egzystencję
- kultura popularna jest namiastką, falsyfikatem życia
- konsument jest kreowany przez reklamę
- kultura popularna stwarza zastępcze problemy
- kultura popularna nie daje jednoznacznych odpowiedzi, gotowych recept
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DCF09AQmg
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Bruno Schulz a reklama.
Wykładowca wspomina o opowiadaniu Księga z tomu Sanatorium pod klepsydrą. Wyjaśnij, jakie znaczenie dla narratora opowiadań Schulza ma Księga. Sformułuj wypowiedź liczącą co najmniej 120 słów.
Na podstawie wykładu oraz pozostałych e‑materiałów (1. Mityzacja rzeczywistości w opowiadaniach Brunona Schulza, cz. II. Przestrzeń; 2. Sen i rzeczywistość. Sklepy cynamonowe Brunona Schulza), uzupełnij mapę myśli o przykłady wskazujące na mityzację rzeczywistości w twórczości Brunona Schulza.
- Nazwa kategorii: mityzacja rzeczywistości
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii: Koniec elementów należących do kategorii mityzacja rzeczywistości
- Elementy należące do kategorii mityzacja rzeczywistości