Polecenie 1

Zastanów się, jakie konsekwencje wynikają z porównania działalności filozoficznej do drabiny. Jest ona potrzebna, by przezwyciężyć pewne problemy, lecz potem staje się zbędna. Uzasadnij, czy możliwe jest zakończenie raz na zawsze sporów filozoficznych.

RCLPUN47mJ90h
(Uzupełnij).
RNOsqfviQ4UZK1
Ilustracja interaktywna przedstawia drabinę opartą o mur. Napis: drabina Wittgensteina. Numery z opisami tez Wittgensteina. 1. Świat jest wszystkim, co jest faktem. 2. To, co jest faktem – fakt – jest istnieniem stanów rzeczy. 3. Logicznym obrazem faktów jest myśl. 4. Myśl jest to zdanie sensowne. 5. Każde zdanie jest funkcją prawdziwościową zdań elementarnych. 6. Ogólna forma funkcji prawdziwościowej ma postać: Lewy nawias kwadratowy, p, indeks górny kreska, ksi, indeks górny kreska, N, lewy nawias okrągły, ksi, indeks górny kreska, prawy nawias okrągły, prawy nawias kwadratowy. Jest to ogólna forma zdania. 7. O czym nie można mówić, o tym trzeba milczeć.
Polecenie 2

Wyjaśnij, jak rozumiesz słowa Zdanie jest logicznym obrazem rzeczywistości. Wykorzystaj informacje z filmu oraz wiedzę z całej lekcji.

RP5IwT2iLH0Kv
(Uzupełnij).
R16gMOBaOjQkW
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Tractatus logico-philosophicus — omówienie. Część 3.

Dwie pierwsze części filmu na temat Ludwiga Wittgenstein znajdują się w materiale:

Polecenie 3

Na podstawie trzeciej części filmu wytłumacz, w jaki sposób myśl zawarta w Traktacie logiczno‑filozoficznym Ludwiga Wittgensteina łączy się z poglądami mistyków.

RSoQoZPWn5zNN
(Uzupełnij).