Polecenie 1

Zapoznaj się z wykładem prof. Pawła Dybla. Następnie odpowiedz na pytania: co stanowi o odrębności nurtu psychoanalizy? Dlaczego psychoanalizy nie można wprost określać mianem psychiatrii?

RadRnQJxJlPHR
(Uzupełnij).
R1Z99F8abgqcg
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Psychoanaliza — ogólna koncepcja.
Polecenie 2

Czym jest to, co świadome? Czym jest to, co nieświadome? Jak rozumiesz te pojęcia? Spróbuj je opisać własnymi słowami.

Odpowiedz na pytania. Czym jest to, co świadome? Czym jest to, co nieświadome? Jak rozumiesz te pojęcia? Spróbuj je opisać własnymi słowami.

RhMewpi1fr8cQ
(Uzupełnij).
R141pR2EZL9LA
Ćwiczenie 1
Czym nie jest psychoanaliza? Zaznacz poprawne odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. psychiatrią, 2. metodą nauczania, 3. teorią, 4. metodą terapii
Rg1VYfEqRZYSe
Ćwiczenie 2
Zaznacz dwa charakterystyczne założenia psychoanalizy, o których mówi w swoim wykładzie prof. Paweł Dybel. Możliwe odpowiedzi: 1. istnienie nieświadomości, 2. treści wyparte są nieświadome, 3. źródeł zaburzeń psychicznych zawsze należy szukać w dzieciństwie, 4. nigdy nie da się całkowicie wyleczyć pacjenta
RnvoucOwaEtKZ1
Ćwiczenie 3
Oceń prawdziwość poniższych stwierdzeń. Zaznacz: prawda czy fałsz. Objawami wyparcia są m.in. tiki, stany lękowe, obsesyjne myśli. Możliwe odpowiedzi: prawda, fałsz. Na nieświadome składają się treści wyparte ze świadomości. Możliwe odpowiedzi: prawda, fałsz. Psychoanalizę można utożsamić z psychiatrią. Możliwe odpowiedzi: prawda, fałsz. Nieświadome to według Freuda część psychiki będąca negacją świadomości. Możliwe odpowiedzi: prawda, fałsz