Film edukacyjny
Zapoznaj się z pierwszą częścią wykładu dr hab. Karoliny Wigury. Następnie odpowiedz na pytanie, jakie spory bioetyczne wywołują najwięcej emocji w debacie publicznej i dlaczego tak się dzieje.
Wykłada dr hab. Katarzyna Wigura.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RviZKcyGmlfUB
Wykłada dr hab. Katarzyna Wigura.
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Najważniejsze spory w bioetyce.
Zanotuj, jakie przekonania i stanowiska pozwalają pogodzić skłócone strony. Przygotuj własne argumenty w debacie na temat omawianego sporu.
Wykłada dr hab. Katarzyna Wigura.

Film dostępny pod adresem /preview/resource/RpyR1QZavkAdf
Wykłada dr hab. Katarzyna Wigura.
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Jak pogodzić skłócone strony?
Jakie są najważniejsze cechy prezentowanych poglądów dotyczących aborcji i eutanazji?
- arbitralność sądów
- radykalizm stanowisk
- skłonność do kompromisu
- odmienność światopoglądowa
- brak pewności o posiadaniu prawa decydowania o śmierci lub życiu innego człowieka
Jakie są argumenty wyjściowe Dvorkina pozwalające pogodzić odmienne stanowiska dotyczące aborcji i eutanazji?
| Argument | Prawda | Fałsz |
| Każde życie jest wielką wartością. | □ | □ |
| Musimy przyjąć, że każda decyzja o śmierci jest zawsze arbitralna. | □ | □ |
| Musimy ograniczyć zróżnicowanie światopoglądowe w społeczeństwie. | □ | □ |
| Należy się zastanowić, jak najlepiej chronić życie bez względu na odmienność stanowisk. | □ | □ |
| Nie można rozważać decyzji o śmierci w zależności od wagi konkretnego przypadku. | □ | □ |