Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z pierwszą częścią wykładu dr hab. Karoliny Wigury. Następnie odpowiedz na pytanie, jakie spory bioetyczne wywołują najwięcej emocji w debacie publicznej i dlaczego tak się dzieje.

RiAmwIJ0Ei5LR
(Uzupełnij).
RviZKcyGmlfUB
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Najważniejsze spory w bioetyce.
Polecenie 2

Zanotuj, jakie przekonania i stanowiska pozwalają pogodzić skłócone strony. Przygotuj własne argumenty w debacie na temat omawianego sporu.

R19ZOsxSIOhrM
(Uzupełnij).
RpyR1QZavkAdf
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Jak pogodzić skłócone strony?
RvsWmcme2Zl8M
Ćwiczenie 1
Zaznacz odpowiedzi. Jakie są najważniejsze cechy prezentowanych poglądów dotyczących aborcji i eutanazji? Możliwe odpowiedzi: 1. arbitralność sądów, 2. radykalizm stanowisk, 3. skłonność do kompromisu, 4. odmienność światopoglądowa, 5. brak pewności o posiadaniu prawa decydowania o śmierci lub życiu innego człowieka
R1L8BhlCIRynA
Ćwiczenie 2
Jakie są argumenty wyjściowe Dvorkina pozwalające pogodzić odmienne stanowiska dotyczące aborcji i eutanazji? Każde życie jest wielką wartością. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Musimy przyjąć, że każda decyzja o śmierci jest zawsze arbitralna. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Musimy ograniczyć zróżnicowanie światopoglądowe w społeczeństwie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Należy się zastanowić, jak najlepiej chronić życie bez względu na odmienność stanowisk. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Nie można rozważać decyzji o śmierci w zależności od wagi konkretnego przypadku. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz