Film edukacyjny
Polecenie 1
Na podstawie pierwszego filmu uzupełnij mapę myśli spostrzeżeniami na temat romantycznego przeżywania świata.
Polecenie 2
Na podstawie pierwszego filmu wyjaśnij, na czym polega romantyczna epifania.
Ćwiczenie 1
Polecenie 3
Na podstawie drugiego filmu omów miejsce Słowackiego w literaturze romantycznej.
Polecenie 4
Na podstawie drugiego filmu podaj tytuły dzieł Słowackiego, które są odczytywane w kontekście twórczości Mickiewicza. Wyjaśnij, dlaczego tak się stało.
Ćwiczenie 2
Dopasuj określenia dotyczące doświadczenia przeżywania świata do odpowiednich utworów Juliusza Słowackiego. Zachwycenie Możliwe odpowiedzi: 1. samotna misja poety, 2. los samotnika, 3. los tułacza, 4. kondycja wygnańca, 5. doświadczenie absolutu, 6. spotkanie z Bogiem Testament mój Możliwe odpowiedzi: 1. samotna misja poety, 2. los samotnika, 3. los tułacza, 4. kondycja wygnańca, 5. doświadczenie absolutu, 6. spotkanie z Bogiem Hymn [Smutno mi, Boże] Możliwe odpowiedzi: 1. samotna misja poety, 2. los samotnika, 3. los tułacza, 4. kondycja wygnańca, 5. doświadczenie absolutu, 6. spotkanie z Bogiem
Dopasuj określenia dotyczące doświadczenia przeżywania świata do odpowiednich utworów Juliusza Słowackiego.
spotkanie z Bogiem, kondycja wygnańca, samotna misja poety, doświadczenie absolutu, los tułacza, los samotnika
Zachwycenie | |
---|---|
Testament mój | |
Hymn [Smutno mi, Boże] |