Film edukacyjny
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Db082ESXl
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Juliusz Słowacki – cechy romantycznego przeżywania.
Na podstawie pierwszego filmu uzupełnij mapę myśli spostrzeżeniami na temat romantycznego przeżywania świata.
- Nazwa kategorii: Romantyczne przeżywanie świata
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii:
- Nazwa kategorii: Koniec elementów należących do kategorii Romantyczne przeżywanie świata
- Elementy należące do kategorii Romantyczne przeżywanie świata
Na podstawie pierwszego filmu wyjaśnij, na czym polega romantyczna epifania.
Zaznacz te elementy, które dotyczą wiersza Księżyc Juliusza Słowackiego.
- konwencja sentymentalna
- wyłącznie radosny nastrój utworu
- konwencja klasycystyczna
- afektywne doświadczanie świata
- połączenie nastroju radości i smutku
- idea paralelności przeżyć "ja" i natury
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Db082ESXl
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Juliusz Słowacki – interpretacje dzieła poety.
Na podstawie drugiego filmu omów miejsce Słowackiego w literaturze romantycznej.
Na podstawie drugiego filmu podaj tytuły dzieł Słowackiego, które są odczytywane w kontekście twórczości Mickiewicza. Wyjaśnij, dlaczego tak się stało.
Dopasuj określenia dotyczące doświadczenia przeżywania świata do odpowiednich utworów Juliusza Słowackiego.
spotkanie z Bogiem, kondycja wygnańca, samotna misja poety, doświadczenie absolutu, los tułacza, los samotnika
Zachwycenie | |
---|---|
Testament mój | |
Hymn [Smutno mi, Boże] |