Ważne!

W tym e‑materiale prześledzimy, w jaki sposób zaimplementować skok postaci.

Polecenie 1

Zapoznaj się z filmem i wykonaj polecenie.

RUB7pp4e0ghc01
Film nawiązujący do treści materiału zatytułowany: Jak dać graczowi możliwość skoku?
Polecenie 2

Do projektu swojej gry dodaj implementację skoku postaci. A następnie sprawdź, czy wszystko działa poprawnie.

Polecenie 3

Zaimplementuj funkcję sprawdzającą, czy postać stoi na ziemi.

Ważne!

Rigidbody 2D to komponent, dzięki któremu do świata gry wprowadzić możesz grawitację lub inne symulowane siły.

Collider 2D to komponent, dzięki któremu określisz dwuwymiarowy kształt, który może wchodzić w kolizje (***collisions***) z innymi obiektami. Pamiętaj, że nie możesz łączyć obiektów 3D z komponentem przeznaczonym dla obiektów 2D oraz na odwrót.

Przykładowe rodzaje komponentów należących do Collider 2D:

  • Circle Collider 2D – przeznaczony dla obiektów w kształcie koła i okręgu;

  • Box Collider 2D – pozwala tworzyć kwadratowe oraz prostokątne kształty;

  • Polygon Collider 2D – dowolne kształty;

  • Composite Collider 2D – pozwala łączyć typy Box Collider 2D oraz Polygon Collider 2D.

Polecenie 4

Poszukaj informacji na temat tego, w jaki sposób w swojej grze możesz zasymulować nieważkość.

Ćwiczenie 1
RxtWM06vb2vuU
Wskaż poprawne dokończenie zdania.
MeshCollider buduje kształt obiektu do kolizji: Możliwe odpowiedzi: 1. na podstawie siatki modelu (wyglądu modelu)., 2. w kształcie cylindra., 3. w kształcie sześcianu., 4. na podstawie materiały modelu.
Polecenie 5
Rgc28UMKvKr2x
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Polecenie 6
R19LRCW6al5xD
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.