Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.
Ten e‑materiał jest drugą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.
Pozostałe e‑materiały z serii:
Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap IIIAnimacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III,
Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IVPrefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV,
Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap VPrzerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V,
Przeciwnik – Unity Hub, etap VIPrzeciwnik – Unity Hub, etap VI,
Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VIIZdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIIIUlepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIII.
Z e‑materiału będącego pierwszą częścią serii o Unity Hubpierwszą częścią serii o Unity Hub wiemy, jak stworzyć obiekty i nadać im tekstury – w naszej grze mamy już bohatera oraz pierwszą platformę. Zaprojektowaliśmy również sterowanie postacią i jej kolizję z platformą.
Przeanalizujesz, jakie aspekty należy uwzględnić przy projektowaniu skoku postaci.
Dodasz funkcjonalność skoku do swojej gry tworzonej w Unity Hub.
Zaimplementujesz funkcję sprawdzającą, czy postać stoi na ziemi i może wykonać skok.