R19tV7GKAyV3o
Zdjęcie przedstawia drewniane i metalowe elementy gier logicznych na niebieskiej tkaninie. Widać na niej drewniane, połączone ze sobą klocki w różnych odcieniach brązu, okrągłą grę – labirynt z wydrążonymi korytarzami, przez które prowadzi się metalową kulkę, grę z ponumerowanymi sześcianami oraz pozostałe gry skonstruowane z metalowych i drewnianych elementów.

Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Ten e‑materiał jest drugą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Pozostałe e‑materiały z serii:

Już wiesz

Z e‑materiału będącego pierwszą częścią serii o Unity HubPKHPqBSMKpierwszą częścią serii o Unity Hub wiemy, jak stworzyć obiekty i nadać im tekstury – w naszej grze mamy już bohatera oraz pierwszą platformę. Zaprojektowaliśmy również sterowanie postacią i jej kolizję z platformą.

Twoje cele
  • Przeanalizujesz, jakie aspekty należy uwzględnić przy projektowaniu skoku postaci.

  • Dodasz funkcjonalność skoku do swojej gry tworzonej w Unity Hub.

  • Zaimplementujesz funkcję sprawdzającą, czy postać stoi na ziemi i może wykonać skok.