Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Problem 1

Napisz w języku C++ program symulujący grę w wisielca.

Specyfikacja:

Założenia:

  • nie rysuj szubienicy – liczbę szans przechowuj w zmiennej,

  • komputer losuje słowo z wcześniej przygotowanej tablicy,

  • gracz zgaduje słowo poprzez wprowadzanie kolejnych liter,

  • gra kończy się, gdy gracz zgadnie słowo w całości lub gdy zabraknie mu szans.

Dane:

  • slowa – słowa, z których komputer ma losować; tablica łańcuchów znaków

Wynik:

W kolejnych iteracjach pętli gry program – w przypadku podania przez użytkownika litery występującej w słowie – wyświetla niepełny napis uzupełniony o podaną literę lub odejmuje pozostałe szanse w przypadku litery niewystępującej w danym słowie.

Rf5XOpbZSx8MQ
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 1

Porównaj swoje rozwiązanie z filmem.

RYnSw9yvCQi5I
Film nawiązujący do treści materiału: Algorytmy tekstowe - gra w wisielca.

Kod programu zaprezentowanego w filmie:

RHzUI8zejlLby

Przycisk służący do pobrania kodu źródłowego programu zaprezentowanego w filmie.

Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Plik CPP o rozmiarze 1.98 KB w języku polskim
Polecenie 2
R1NQgW8gFLEen
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.