Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Implementacja w języku C++ – podsumowanie

Wiemy, jak przebiega partia gry w wisielca, spróbujmy więc napisać program, który ją odzwierciedli. Przedstawimy alternatywę dla realizacji kodu gry, zaprezentowanej w filmie samouczku.

Pierwszym krokiem jest zadeklarowanie dwóch zmiennych:

  • int zycia = 10; - będzie przechowywać pozostałą liczbę prób (pozostałe życia), służącą do odgadnięcia litery lub całego słowa,

  • string nadpisane = ""; - będzie przechowywać słowo z aktualnie odgadniętymi literami.

Ważne!

Ponieważ zmienna nadpisane jest łańcuchem znaków string, należy pamiętać o dodaniu odpowiedniej biblioteki:

Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny. Linia 2. kratka include otwórz nawias ostrokątny string zamknij nawias ostrokątny. Linia 4. using namespace std średnik. Linia 6. int main otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 7. zamknij nawias klamrowy.

Kolejnym krokiem jest pobranie od pierwszego gracza słowa, które gracz drugi będzie próbował odgadnąć (w kodzie zaprezentowanym w filmie słowo było losowane z predefiniowanej tablicy haseł). Ciąg znaków pobrany z klawiatury zapisujemy w zmiennej slowo.

Linia 1. string slowo średnik. Linia 2. cin zamknij nawias ostrokątny zamknij nawias ostrokątny slowo średnik.

Następnie wypełniamy zmienną nadpisane znakami. Liczba znaków podkreślenia odpowiada długości słowa wymyślonego przez gracza pierwszego. Zmienną wypisujemy na ekran, aby zobaczył ją gracz drugi i wiedział jaka jest długość słowa. Zadeklarowana zostaje także zmienna logiczna czyOdgadniete. Od jej wartości zależeć będzie, czy gracz drugi odgadł już słowo czy nie.

Linia 1. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 2. nadpisane plus znak równości cudzysłów podkreślnik cudzysłów średnik. Linia 3. zamknij nawias klamrowy. Linia 5. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny nadpisane otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 7. bool czyOdgadniete znak równości false średnik. Linia 8. string odgadywanie średnik.

Teraz należy zadeklarować pętlę, w której będzie się odbywała najważniejsza część algorytmu – pobieranie od gracza drugiego kolejnych liter (lub całego słowa), które następnie zostaną sprawdzone, czy są częścią wymyślonego słowa.

Linia 1. while otwórz nawias okrągły zycia zamknij nawias ostrokątny 0 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 2. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Podaj literę lub całe słowo do sprawdzenia cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 3. cin zamknij nawias ostrokątny zamknij nawias ostrokątny odgadywanie średnik.

Ponieważ gracz może zgadywać pojedynczą literę lub całe słowo (wersja gry opisywana w filmie zakładała odgadywanie jedynie pojedynczych liter), to należy obsłużyć oba przypadki za pomocą instrukcji warunkowej if ... else.

Linia 1. if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły znak równości znak równości 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 3. zamknij nawias klamrowy else if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 5. zamknij nawias klamrowy.

Zajmijmy się teraz pierwszym przypadkiem, tzn. użytkownik odgaduje pojedynczą literę. Wewnątrz instrukcji warunkowej sprawdzane jest, czy podana przez gracza litera występuje w wymyślonym słowie. Jeżeli występuje, zmienna czyZawiera przyjmuje wartość true i następuje natychmiastowe wyjście z pętli, natomiast w przeciwnym przypadku przyjmuje wartość false.

Linia 1. bool czyZawiera znak równości false średnik. Linia 3. if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły znak równości znak równości 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 4. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 5. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 6. czyZawiera znak równości true średnik. Linia 7. break średnik. Linia 8. zamknij nawias klamrowy. Linia 9. zamknij nawias klamrowy. Linia 11. zamknij nawias klamrowy else if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 13. zamknij nawias klamrowy.

Kolejnym krokiem jest sprawdzenie wartości zmiennej czyZawiera i zdefiniowanie odpowiednich operacji:

  • Jeżeli zapisana w zmiennej wartość logiczna to true:

- nadpisywana jest zmienna nadpisane – znaki podkreślenia w odpowiednich miejscach zamieniane są na rzeczywiste odgadnięte litery.

  • Jeżeli zapisana w zmiennej wartość logiczna to false:

- graczowi odjęte zostaje jedno życie i wyświetla się komunikat informujący o tym, że litera którą podał, nie występuje w słowie wymyślonym przez gracza pierwszego.

Linia 1. bool czyZawiera znak równości false średnik. Linia 3. if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły znak równości znak równości 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 4. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 5. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 6. czyZawiera znak równości true średnik. Linia 7. break średnik. Linia 8. zamknij nawias klamrowy. Linia 9. zamknij nawias klamrowy. Linia 11. if otwórz nawias okrągły czyZawiera znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 12. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 13. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 14. nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy średnik. Linia 15. zamknij nawias klamrowy. Linia 16. zamknij nawias klamrowy. Linia 17. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 18. zycia minus minus średnik. Linia 19. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Słowo nie zawiera litery cudzysłów plus odgadywanie otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 20. zamknij nawias klamrowy. Linia 22. zamknij nawias klamrowy else if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 24. zamknij nawias klamrowy.

Następnie sprawdzane jest, czy słowo zostało w pełni odgadnięte, czy też zawiera jeszcze znaki podkreślenia. Od zmiennej czyOdgadniete zależy to, czy wyjdziemy z pętli i zakończymy algorytm.

Linia 1. bool czyZawiera znak równości false średnik. Linia 3. if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły znak równości znak równości 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 4. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 5. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 6. czyZawiera znak równości true średnik. Linia 7. break średnik. Linia 8. zamknij nawias klamrowy. Linia 9. zamknij nawias klamrowy. Linia 11. if otwórz nawias okrągły czyZawiera znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 12. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 13. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 14. nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy średnik. Linia 15. zamknij nawias klamrowy. Linia 16. zamknij nawias klamrowy. Linia 17. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 18. zycia minus minus średnik. Linia 19. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Słowo nie zawiera litery cudzysłów plus odgadywanie otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 20. zamknij nawias klamrowy. Linia 22. czyOdgadniete znak równości true średnik. Linia 24. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny nadpisane kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 25. if otwórz nawias okrągły nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości apostrof podkreślnik apostrof zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 26. czyOdgadniete znak równości false średnik. Linia 27. break średnik. Linia 28. zamknij nawias klamrowy. Linia 29. zamknij nawias klamrowy. Linia 31. if otwórz nawias okrągły czyOdgadniete znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 32. break średnik. Linia 33. zamknij nawias klamrowy. Linia 35. zamknij nawias klamrowy else if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 37. zamknij nawias klamrowy.

Teraz zdefiniujmy operacje, których wykonywanie nastąpi, gdy użytkownik nie wprowadzi pojedynczej litery tylko ciąg znaków.

Sprawdzane jest, czy ciąg znaków podany przez gracza jest taki sam jak ciąg znaków wymyślony przez gracza pierwszego, tj. czy użytkownik poprawnie odgadł całe słowo. W przypadku, gdy wyrazy te są identyczne, oznacza to, że gracz drugi poprawnie odgadł słowo i następuje wyjście z pętli. W przeciwnym wypadku dekrementujemydekrementacjadekrementujemy zmienną zycia, która określa liczbę pozostałych prób.

Linia 1. bool czyZawiera znak równości false średnik. Linia 3. if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły znak równości znak równości 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 4. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 5. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 6. czyZawiera znak równości true średnik. Linia 7. break średnik. Linia 8. zamknij nawias klamrowy. Linia 9. zamknij nawias klamrowy. Linia 11. if otwórz nawias okrągły czyZawiera znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 12. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 13. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 14. nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy średnik. Linia 15. zamknij nawias klamrowy. Linia 16. zamknij nawias klamrowy. Linia 17. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 18. zycia minus minus średnik. Linia 19. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Słowo nie zawiera litery cudzysłów plus odgadywanie otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 20. zamknij nawias klamrowy. Linia 22. czyOdgadniete znak równości true średnik. Linia 24. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny nadpisane kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 25. if otwórz nawias okrągły nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości apostrof podkreślnik apostrof zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 26. czyOdgadniete znak równości false średnik. Linia 27. break średnik. Linia 28. zamknij nawias klamrowy. Linia 29. zamknij nawias klamrowy. Linia 31. if otwórz nawias okrągły czyOdgadniete znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 32. break średnik. Linia 33. zamknij nawias klamrowy. Linia 35. zamknij nawias klamrowy else if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 37. if otwórz nawias okrągły odgadywanie znak równości znak równości slowo zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 38. czyOdgadniete znak równości true średnik. Linia 39. break średnik. Linia 40. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 41. zycia minus minus średnik. Linia 42. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Podane słowo nie jest odgadywanym hasłem cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 43. zamknij nawias klamrowy. Linia 44. zamknij nawias klamrowy.

Po każdej iteracji pętli wyświetlane są dwie informacje:

  • zmienna nadpisane, czyli słowo wypełnione o odgadnięte litery,

  • informacja o pozostałych życiach (próbach).

Linia 1. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny nadpisane otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 2. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Pozostałe życia dwukropek cudzysłów plus to podkreślnik string otwórz nawias okrągły zycia zamknij nawias okrągły otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik.

Ostatnie, co należy zrobić (już poza główną pętlą), to wyświetlić komunikat o przebiegu gry:

Linia 1. if otwórz nawias okrągły czyOdgadniete znak równości znak równości false zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 2. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Niestety nie udało ci się odgadnąć słowa cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 3. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 4. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Udało ci się odgadnąć słowo wykrzyknik cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 5. zamknij nawias klamrowy.

Pełny kod programu prezentuje się następująco:

Linia 1. kratka include otwórz nawias ostrokątny iostream zamknij nawias ostrokątny. Linia 2. kratka include otwórz nawias ostrokątny string zamknij nawias ostrokątny. Linia 4. using namespace std średnik. Linia 6. int main otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 8. int zycia znak równości 10 średnik. Linia 9. string nadpisane znak równości cudzysłów cudzysłów średnik. Linia 10. string slowo średnik. Linia 11. cin zamknij nawias ostrokątny zamknij nawias ostrokątny slowo średnik. Linia 13. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 14. nadpisane plus znak równości cudzysłów podkreślnik cudzysłów średnik. Linia 15. zamknij nawias klamrowy. Linia 17. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny nadpisane otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 19. bool czyOdgadniete znak równości false średnik. Linia 20. string odgadywanie średnik. Linia 22. while otwórz nawias okrągły zycia zamknij nawias ostrokątny 0 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 23. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Podaj literę lub całe słowo do sprawdzenia cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 24. cin zamknij nawias ostrokątny zamknij nawias ostrokątny odgadywanie średnik. Linia 25. bool czyZawiera znak równości false średnik. Linia 27. if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły znak równości znak równości 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 28. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 29. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 30. czyZawiera znak równości true średnik. Linia 31. break średnik. Linia 32. zamknij nawias klamrowy. Linia 33. zamknij nawias klamrowy. Linia 35. if otwórz nawias okrągły czyZawiera znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 36. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny slowo kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 37. if otwórz nawias okrągły slowo otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 38. nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości odgadywanie otwórz nawias kwadratowy 0 zamknij nawias kwadratowy średnik. Linia 39. zamknij nawias klamrowy. Linia 40. zamknij nawias klamrowy. Linia 41. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 42. zycia minus minus średnik. Linia 43. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Słowo nie zawiera litery cudzysłów plus odgadywanie otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 44. zamknij nawias klamrowy. Linia 46. czyOdgadniete znak równości true średnik. Linia 48. for otwórz nawias okrągły int i znak równości 0 średnik i otwórz nawias ostrokątny nadpisane kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły średnik i plus plus zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 49. if otwórz nawias okrągły nadpisane otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy znak równości znak równości apostrof podkreślnik apostrof zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 50. czyOdgadniete znak równości false średnik. Linia 51. break średnik. Linia 52. zamknij nawias klamrowy. Linia 53. zamknij nawias klamrowy. Linia 55. if otwórz nawias okrągły czyOdgadniete znak równości znak równości true zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 56. break średnik. Linia 57. zamknij nawias klamrowy. Linia 59. zamknij nawias klamrowy else if otwórz nawias okrągły odgadywanie kropka length otwórz nawias okrągły zamknij nawias okrągły zamknij nawias ostrokątny 1 zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 61. if otwórz nawias okrągły odgadywanie znak równości znak równości slowo zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 62. czyOdgadniete znak równości true średnik. Linia 63. break średnik. Linia 64. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 65. zycia minus minus średnik. Linia 66. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Podane słowo nie jest odgadywanym hasłem cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 67. zamknij nawias klamrowy. Linia 68. zamknij nawias klamrowy. Linia 69. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny nadpisane otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 70. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Pozostałe życia dwukropek cudzysłów plus to podkreślnik string otwórz nawias okrągły zycia zamknij nawias okrągły otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 71. zamknij nawias klamrowy. Linia 72. if otwórz nawias okrągły czyOdgadniete znak równości znak równości false zamknij nawias okrągły otwórz nawias klamrowy. Linia 73. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Niestety nie udało ci się odgadnąć słowa cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 74. zamknij nawias klamrowy else otwórz nawias klamrowy. Linia 75. cout otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny cudzysłów Udało ci się odgadnąć słowo wykrzyknik cudzysłów otwórz nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny endl średnik. Linia 76. zamknij nawias klamrowy. Linia 77. return 0 średnik. Linia 78. zamknij nawias klamrowy.

Słownik

dekrementacja
dekrementacja

operacja zmniejszenia wartości zmiennej o jeden; szeroko wykorzystywana w programowaniu np. jako zmiana wartości iteratora w pętli

inkrementacja
inkrementacja

operacja zwiększenia wartości zmiennej o jeden (przeciwieństwo dekrementacji); charakteryzuje się podobnym zastosowaniem jak dekrementacja

iteracja
iteracja

technika programowania, opierająca się na powtarzaniu tej samej operacji określoną liczbę razy lub do momentu, w którym zadany warunek zostanie spełniony