Problem 1

Napisz program, który zbuduje macierz sąsiedztwa dla zdefiniowanego grafu.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczbaWierzcholkow – liczba naturalna

  • liczbaKrawedzi – liczba naturalna

Wynik:

  • macierzSasiedztwa – macierz sąsiedztwa grafu

Działanie programu przetestuj dla następującego grafu:

R1GzixAvQ8KwG
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RNtq1kREOfzic
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Problem 2

Napisz program, który zbuduje macierz incydencji dla zdefiniowanego grafu.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • liczbaWierzcholkow – liczba naturalna

  • liczbaKrawedzi – liczba naturalna

Wynik:

  • macierzIncydencji – macierz incydencji grafu

Działanie programu przetestuj dla następującego grafu:

R1P8GrfRAGeP8
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rv4xGtIq1Z2yT
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Polecenie 1

Porównaj swoje rozwiązania z przedstawionymi w filmie.

RwDTbz3fwx5bz
Film nawiązujący do treści materiału: Sposoby reprezentacji grafów. Implementacja macierzy sąsiedztwa oraz macierzy incydencji w języku Java.
RVUhmmKsIdJPb

Przycisk do pobrania pliku TXT z kodem źródłowym.

Plik TXT o rozmiarze 1.40 KB w języku polskim
R1PUiZOUhWaxi

Przycisk do pobrania pliku TXT z kodem źródłowym.

Plik TXT o rozmiarze 1.37 KB w języku polskim