Polecenie 1

Zapoznaj się z prezentacją przedstawiającą to, w jaki sposób w języku C++ tworzona jest klasa grafu. Zastanów się, jakiego typu problemy programistyczne (ale nie tylko) można rozwiązywać za pomocą algorytmów grafowych.

Klasa grafu

Rd7LttyuAptGk1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Dla zainteresowanych

Dalsza część tej sekcji poświęcona jest zaawansowanym sposobom reprezentacji grafów. Więcej informacji na ich temat znajdziesz w e‑materiale Sposoby reprezentacji grafówPpkZaFlK1Sposoby reprezentacji grafów. W filmie wykorzystano zaawansowane struktury danych, które omawiane są w e‑materiałach Dynamiczne struktury danychPfksScRhODynamiczne struktury danych oraz Dynamiczne struktury danych w języku C++P6mSvmmsbDynamiczne struktury danych w języku C++.

Polecenie 2

Zapoznaj się z filmem przedstawiającym przykład implementacji grafu z wagami w języku C++. W filmie wykorzystano zaawansowane struktury danych – wektory (kontenery typu vector).

RneRnin7YBUOD
Film nawiązujący do treści materiału: Wprowadzenie do teorii grafów. Przykład implementacji grafu w języku C++.
RumIi3A9nuOTk

Załącznik z kodem źródłowym do filmu.

Plik TXT o rozmiarze 1.41 KB w języku polskim
Problem 1

Napisz program implementujący klasę grafu w języku C++. Klasa ta powinna zawierać zbiór wierzchołków grafu oraz krawędzie, łączące poszczególne wierzchołki. Każdy wierzchołek powinien mieć swój numer, aby można było je rozróżnić. W implementacji wykorzystaj klasę vector – strukturę umożliwiającą dynamiczne dodawanie elementów, która została przedstawiona w filmie.

R1UU9dGlB94nz3
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.