Film samouczek
Zapoznaj się z prezentacją przedstawiającą to, w jaki sposób w języku C++ tworzona jest klasa grafu. Zastanów się, jakiego typu problemy programistyczne (ale nie tylko) można rozwiązywać za pomocą algorytmów grafowych.
Klasa grafu
Dalsza część tej sekcji poświęcona jest zaawansowanym sposobom reprezentacji grafów. Więcej informacji na ich temat znajdziesz w e‑materiale Sposoby reprezentacji grafówSposoby reprezentacji grafów. W filmie wykorzystano zaawansowane struktury danych, które omawiane są w e‑materiałach Dynamiczne struktury danychDynamiczne struktury danych oraz Dynamiczne struktury danych w języku C++Dynamiczne struktury danych w języku C++.
Zapoznaj się z filmem przedstawiającym przykład implementacji grafu z wagami w języku C++. W filmie wykorzystano zaawansowane struktury danych – wektory (kontenery typu vector
).
Napisz program implementujący klasę grafu w języku C++. Klasa ta powinna zawierać zbiór wierzchołków grafu oraz krawędzie, łączące poszczególne wierzchołki. Każdy wierzchołek powinien mieć swój numer, aby można było je rozróżnić. W implementacji wykorzystaj klasę vector
– strukturę umożliwiającą dynamiczne dodawanie elementów, która została przedstawiona w filmie.