1
Pokaż ćwiczenia:
RZver3fBO7L4j1
Ćwiczenie 1
Wstaw poszczególne elementy do odpowiednich grup, według których można je odpowiednio przedstawić za pomocą teorii grafów. Wierzchołki Możliwe odpowiedzi: 1. relacja znajomości, 2. sieć, 3. mapa, 4. osoba, 5. cząsteczka, 6. wiązanie chemiczne, 7. miasto jako punkt na mapie, 8. miasto jako sieć ulic, 9. węzeł, 10. schemat elektroniczny, 11. połączenie komunikacyjne Krawędzie Możliwe odpowiedzi: 1. relacja znajomości, 2. sieć, 3. mapa, 4. osoba, 5. cząsteczka, 6. wiązanie chemiczne, 7. miasto jako punkt na mapie, 8. miasto jako sieć ulic, 9. węzeł, 10. schemat elektroniczny, 11. połączenie komunikacyjne Grafy Możliwe odpowiedzi: 1. relacja znajomości, 2. sieć, 3. mapa, 4. osoba, 5. cząsteczka, 6. wiązanie chemiczne, 7. miasto jako punkt na mapie, 8. miasto jako sieć ulic, 9. węzeł, 10. schemat elektroniczny, 11. połączenie komunikacyjne
Rr1Ms9RCTcuGv21
Ćwiczenie 2
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R1Lx61q7KUfMV1
Ćwiczenie 3
ścieżka Możliwe odpowiedzi: 1. int[], 2. std::pair<int,int>[], 3. std::pair<int,int>, 4. int wierzchołek Możliwe odpowiedzi: 1. int[], 2. std::pair<int,int>[], 3. std::pair<int,int>, 4. int krawędź Możliwe odpowiedzi: 1. int[], 2. std::pair<int,int>[], 3. std::pair<int,int>, 4. int graf Możliwe odpowiedzi: 1. int[], 2. std::pair<int,int>[], 3. std::pair<int,int>, 4. int
R6DlIuI5tEZu011
Ćwiczenie 4
Dostępne opcje do wyboru: krawedz2, bool, krawedz2, first, !=, second, krawedz1, int, ==. Polecenie: Uzupełnij funkcję czy_rowne() sprawdzającą czy dwie krawędzie typu std::pait<int, int> sa równe, tzn. czy łączę te same wierzchołki. Funckje zwraca odpowiednio wartosć true lub false. luka do uzupełnienia czy_rowne(std::pair<int, int> krawedz1, std::pair<int, int> luka do uzupełnienia )
{
    if (krawedz1.first == krawedz2.second)
    {
         return krawedz1. luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia . luka do uzupełnienia ;
    }
    else
    {
         return luka do uzupełnienia == krawedz2;
    }
}
RByqfFJ60N4Yz21
Ćwiczenie 5
Wstaw odpowiednie typu lub klasy do takich grup, które mogą zostać przedstawione w języku C++ za ich pomocą. Pamiętaj, że typy reprezentujace krawędzie muszą przedstawiac realcję pomiędzy dwoma typami. Wierzchołki Możliwe odpowiedzi: 1. class klasa2{ int a, b; klasa2(int a, int b): a(a), b(b) {} };, 2. class klasa1{ string nazwa; klasa1(string nazwa = ""): nazwa(nazwa) {} };, 3. struct struktura2{ float a; float b; };, 4. struct struktura1{ string name; };, 5. int, 6. std::pair<klasa1, klasa1>, 7. std::pair<struktura1, struktura1>, 8. float Krawędzie Możliwe odpowiedzi: 1. class klasa2{ int a, b; klasa2(int a, int b): a(a), b(b) {} };, 2. class klasa1{ string nazwa; klasa1(string nazwa = ""): nazwa(nazwa) {} };, 3. struct struktura2{ float a; float b; };, 4. struct struktura1{ string name; };, 5. int, 6. std::pair<klasa1, klasa1>, 7. std::pair<struktura1, struktura1>, 8. float
21
Ćwiczenie 6

Napisz funkcję sprawdzającą, czy w grafie reprezentowanym przez listę krawędzi istnieje krawędź łącząca dane wierzchołki. Funkcja powinna zwracać indeks krawędzi w liście krawędzi lub -1, jeżeli taka krawędź nie istnieje. Krawędzie numerujemy od zera.

Swoje rozwiązanie przetestuj dla trzech par wierzchołków:

Linia 1. 1 przecinek 3. Linia 2. 5 przecinek 4. Linia 3. 2 przecinek 4.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych; indeksowana od zera

Wynik:

Program na wyjście standardowe wypisuje indeks znalezionej krawędzi lub -1, jeśli krawędź nie istnieje.

Przykładowe wyjście:

Linia 1. 1. Linia 2. 5. Linia 3. minus 1.
R17nmqJ40QoP1
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
21
Ćwiczenie 7

Napisz funkcję sprawdzającą, czy w grafie reprezentowanym przez listę krawędzi istnieje przekazana jako parametr droga. Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. pair otwórz nawias ostrokątny int przecinek int zamknij nawias ostrokątny krawedzie otwórz nawias kwadratowy m zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 2 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 3 przecinek 1 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 4 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 2 przecinek 4 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 3 przecinek 4 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy. Linia 2. int droga1 otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 2 przecinek 4 przecinek 3 zamknij nawias klamrowy. Linia 3. int droga2 otwórz nawias kwadratowy zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

  • droga1 – tablica liczb całkowitych

  • droga2 – tablica liczb całkowitych

Wynik:

Program na wyjście standardowe wypisuje 1, jeśli droga istnieje, lub 0, jeśli nie istnieje.

R1IEYij0LsclP
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 8

Napisz funkcję, która wypełni tablicę stopnie wartościami stopni wierzchołków. Graf reprezentowany jest przez listę krawędzi. Każdy wierzchołek może pojawić się tylko raz. Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. pair otwórz nawias ostrokątny int przecinek int zamknij nawias ostrokątny krawedzie otwórz nawias kwadratowy m zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 0 przecinek 6 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 2 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 3 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 2 przecinek 6 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 3 przecinek 4 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 5 przecinek 1 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 5 przecinek 3 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 5 przecinek 6 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy. Linia 2. int wierzcholki otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 0 przecinek 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 przecinek 5 przecinek 6 zamknij nawias klamrowy. Linia 3. int stopnie otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 0 zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

  • wierzcholki – tablica wierzchołków w grafie; tablica liczb całkowitych

Wynik:

Program wypisuje stopnie kolejnych wierzchołków.

Rt9MeD8kjn08j
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
21
Ćwiczenie 9

Napisz funkcję, która zapisze w tablicy sasiedzi wszystkie sąsiednie wierzchołki dla danego wierzchołka grafu. Każdy sąsiad może pojawić się tylko raz. Indeksy sąsiadów mają być posortowane rosnąco. Dodatkowo funkcja powinna zwrócić stopień wierzchołka podanego jako parametr. Działanie programu przetestuj dla wierzchołka o indeksie 1.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

Wynik:

Program na wyjście standardowe wypisuje indeksy sąsiednich wierzchołków, oddzielone spacjami.

R1R2uE6Asexvw
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 10

Napisz funkcję, która wypisze listę wierzchołków grafu wraz ze wszystkimi ich sąsiadami. Działanie programu przetestuj dla następujących danych:

Linia 1. pair otwórz nawias ostrokątny int przecinek int zamknij nawias ostrokątny krawedzie otwórz nawias kwadratowy m zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 2 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 3 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 2 przecinek 3 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 3 przecinek 4 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 5 przecinek 1 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 5 przecinek 3 zamknij nawias klamrowy przecinek otwórz nawias klamrowy 5 przecinek 6 zamknij nawias klamrowy zamknij nawias klamrowy. Linia 2. int wierzcholki otwórz nawias kwadratowy n zamknij nawias kwadratowy znak równości otwórz nawias klamrowy 1 przecinek 2 przecinek 3 przecinek 4 przecinek 5 przecinek 6 zamknij nawias klamrowy.

Specyfikacja problemu:

Dane:

  • krawedzie – tablica krawędzi w grafie składająca się z par liczb całkowitych

  • wierzcholki – tablica wierzchołków w grafie; tablica liczb całkowitych

Wynik:

Program na wyjście standardowe wypisuje w kolejnych wierszach indeksy wierzchołków oraz po dwukropku indeksy sąsiadów danego wierzchołka.

R15ZA2u83uvEC
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.