Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Polecenie 1

Podaj związki łączące powieść Cierpienia młodego Wertera z autentycznymi postaciami i wydarzeniami.

R1VTXwkJHuSir
(Uzupełnij).
1
Polecenie 2

Żółta kamizelka i niebieski surdut są charakterystycznymi znakami pewnego pokolenia. Określ cechy, które łączą przedstawicieli tej generacji.

R1VTXwkJHuSir
(Uzupełnij).
R1Pv8yCvgnbJe
Nagranie filmowe dotyczące tematu lekcji pod tytułem Prawda życia a prawda literatury.
1
Ćwiczenie 1

Obie części Cierpień młodego Wertera czerpią inspirację z innych tekstów literackich. Uzupełnij mapę myśli, notując w niej, jakie elementy świata przedstawionego zainspirowały GoethegoIliadzie, a jakie w Pieśniach Osjana.

R1D2O2kIfaaD21
Mapa myśli. Obie części Cierpień młodego Wertera czerpią inspirację z innych tekstów literackich. Uzupełnij mapę myśli, notując w niej, jakie elementy świata przedstawionego zainspirowały Goethego w Iliadzie, a jakie w Pieśniach Osjana.. Lista elementów: Nazwa kategorii: Inspiracje literackie J.W. GoethegoElementy należące do kategorii Inspiracje literackie J.W. GoethegoNazwa kategorii: „Iliada” HomeraElementy należące do kategorii „Iliada” HomeraNazwa kategorii: A1Nazwa kategorii: A2Nazwa kategorii: A3Koniec elementów należących do kategorii „Iliada” HomeraNazwa kategorii: „Pieśni Osjana” J. MacphersonaElementy należące do kategorii „Pieśni Osjana” J. MacphersonaNazwa kategorii: B1Nazwa kategorii: B2Nazwa kategorii: B3Koniec elementów należących do kategorii „Pieśni Osjana” J. MacphersonaKoniec elementów należących do kategorii Inspiracje literackie J.W. Goethego
RITSqhzXbctKZ
(Uzupełnij).
RHFErwW5PPB85
Ćwiczenie 2
Jakie, oprócz niespełnionej miłości, były przyczyny tego, że Werter zdecydował się popełnić samobójstwo? Zaznacz poprawne odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. Postanawia pozostać wiernym porządkowi moralnemu, który obowiązywał, zanim ustalił się romantyczny wzorzec indywidualnej moralności., 2. Chce zamanifestować swój indywidualizm., 3. Nie potrafi jeszcze przełamać obowiązującej konwencji., 4. Przeciwstawia się obowiązującemu porządkowi moralnemu.