Polecenie 1
Zapoznaj się z filmem. Napisz, jak Żeromski w swojej twórczości odpowiada na pytanie: „jaka ma być Polska?”. Uzasadnij swoją odpowiedź.
Zapoznaj się z filmem. Napisz, jak Żeromski w swojej twórczości odpowiada na pytanie: „jaka ma być Polska?”. Uzasadnij swoją odpowiedź.
R1dz5a79yD6Bd
(Uzupełnij).
R1ANGimCNsGdh
Film nawiązuje do zagadnienia konstrukcji narracji w wybranych powieściach XX‑lecia międzywojennego.
Polecenie 2

Wyjaśnij, na czym polega inwersja czasowa i retrospekcja. Jaką rolę odgrywają te zabiegi w Granicy Nałkowskiej?

ResqwPWANGOJq
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 1

Wyjaśnij, czym jest i jaką funkcję w utworze pełni mowa pozornie zależna.

R1VbbENZFOiD3
(Uzupełnij).
11
Ćwiczenie 2

Stwórz notatkę w formie mapy myśli. Wypisz utwory polskie i światowe wymienione w filmie edukacyjnym. Zapisz tytuły, autorów, a także wymienione cechy utworów.

Rx4Vohb1DGQr5
Mapa myśli. Lista elementów:
  • Nazwa kategorii: Powieści 20-lecia międzywojennego
    • Elementy należące do kategorii Powieści 20-lecia międzywojennego
    • Nazwa kategorii: literatura polska
      • Elementy należące do kategorii literatura polska
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii literatura polska
    • Nazwa kategorii: literatura światowa
      • Elementy należące do kategorii literatura światowa
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Nazwa kategorii:
      • Koniec elementów należących do kategorii literatura światowa
      Koniec elementów należących do kategorii Powieści 20-lecia międzywojennego
RvRj1IzVfFZ00
(Uzupełnij).