bg‑azure

You have studied a text about different kinds of advertisements, but did you know that there are more ways in which advertisers try to attract customers’ attention? Do you realise how much advertising costs? Is it effective? Study the video to find out.

Przeczytałeś/przeczytałaś tekst o różnych rodzajach reklam, ale czy wiesz, że istnieje więcej sposobów, na które reklamodawcy próbują przyciągnąć uwagę klientów? Czy zdajesz sobie sprawę, ile kosztuje reklamowanie produktu? Czy jest to skuteczne? Przeanalizuj film, aby się tego dowiedzieć.

Exercise 1

Match the word with its translation.

Połącz wyraz z jego tłumaczeniem.

RvQm5pRq1rr56
discount Możliwe odpowiedzi: 1. przecena, 2. zakup w aplikacji, 3. promocja, 4. próbka, 5. reklama neonowa promotion Możliwe odpowiedzi: 1. przecena, 2. zakup w aplikacji, 3. promocja, 4. próbka, 5. reklama neonowa neon Możliwe odpowiedzi: 1. przecena, 2. zakup w aplikacji, 3. promocja, 4. próbka, 5. reklama neonowa sample Możliwe odpowiedzi: 1. przecena, 2. zakup w aplikacji, 3. promocja, 4. próbka, 5. reklama neonowa in-app purchase Możliwe odpowiedzi: 1. przecena, 2. zakup w aplikacji, 3. promocja, 4. próbka, 5. reklama neonowa
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Here's a video about some advertising techniques:

R13uA0x1KPWm11
Film nawiązujący do treści materiału opowiadający o technikach reklamowych
TRANSCRIPTazurewhite
Exercise 2

Analyse the video and match the numbers with the information they refer to.

Zapoznaj się z wideo. Połącz liczby z informacjami, do których się odnoszą.

RCOTOlgJLRnm1
$8.9 billion Możliwe odpowiedzi: 1. price of the Google billboard on Times Square, 2. people who want to buy a product after trying a sample, 3. people who use in-app purchases, 4. Black Friday spendings, 5. number of people visiting Times Square per day 360,000 Możliwe odpowiedzi: 1. price of the Google billboard on Times Square, 2. people who want to buy a product after trying a sample, 3. people who use in-app purchases, 4. Black Friday spendings, 5. number of people visiting Times Square per day $2.5 million Możliwe odpowiedzi: 1. price of the Google billboard on Times Square, 2. people who want to buy a product after trying a sample, 3. people who use in-app purchases, 4. Black Friday spendings, 5. number of people visiting Times Square per day 73% Możliwe odpowiedzi: 1. price of the Google billboard on Times Square, 2. people who want to buy a product after trying a sample, 3. people who use in-app purchases, 4. Black Friday spendings, 5. number of people visiting Times Square per day 5% Możliwe odpowiedzi: 1. price of the Google billboard on Times Square, 2. people who want to buy a product after trying a sample, 3. people who use in-app purchases, 4. Black Friday spendings, 5. number of people visiting Times Square per day
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 3

Study the descriptions of different advertising techniques and type the missing word.

Ponownie przeanalizuj opisy różnych technik reklamowych i wpisz w każdym zdaniu brakujący wyraz.

RpJeDAhE3lZ9w
1. Black Friday starts the Christmas shopping     Tu uzupełnij.      2. It’s the day when companies are not in the     Tu uzupełnij     anymore and earn a lot of money. 3. The one to     Tu uzupełnij     day ad in Times Square costs from $5,000 to $25,000 . 4. Samples are more effective than     Tu uzupełnij     advertisements. 5. The numbers for in-app purchases are     Tu uzupełnij.    
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 4

Drag the correct word in the sentences below. There are two extra words which you don’t need to use. Go back to the video to check.

Przeczytaj poniższe zdania, a następnie przeciągnij wyrazy w odpowiednie miejsca. Dwa wyrazy podane zostały dodatkowo i nie pasują do żadnej luki. Obejrzyj wideo, żeby sprawdzić odpowiedzi.

RHQlepm8DkZXF
1. One form of advertising is discounts, special 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers and promotions.
2. The billboards in Times Square are big, colourful, 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers and eye-catching.
3. Product 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers is especially important when trying a new product.
3. 73% of 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers said they wanted to buy a product after trying it.
4. These ads will try to 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers you to make in-app purchases.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.