Film
You have studied a text about different kinds of advertisements, but did you know that there are more ways in which advertisers try to attract customers’ attention? Do you realise how much advertising costs? Is it effective? Study the video to find out.
Przeczytałeś/przeczytałaś tekst o różnych rodzajach reklam, ale czy wiesz, że istnieje więcej sposobów, na które reklamodawcy próbują przyciągnąć uwagę klientów? Czy zdajesz sobie sprawę, ile kosztuje reklamowanie produktu? Czy jest to skuteczne? Przeanalizuj film, aby się tego dowiedzieć.
Match the word with its translation.
Połącz wyraz z jego tłumaczeniem.
Here's a video about some advertising techniques:

Film dostępny pod adresem /preview/resource/R13uA0x1KPWm1
Film nawiązujący do treści materiału opowiadający o technikach reklamowych
Analyse the video and match the numbers with the information they refer to.
Zapoznaj się z wideo. Połącz liczby z informacjami, do których się odnoszą.
Study the descriptions of different advertising techniques and type the missing word.
Ponownie przeanalizuj opisy różnych technik reklamowych i wpisz w każdym zdaniu brakujący wyraz.
Drag the correct word in the sentences below. There are two extra words which you don’t need to use. Go back to the video to check.
Przeczytaj poniższe zdania, a następnie przeciągnij wyrazy w odpowiednie miejsca. Dwa wyrazy podane zostały dodatkowo i nie pasują do żadnej luki. Obejrzyj wideo, żeby sprawdzić odpowiedzi.
2. The billboards in Times Square are big, colourful, 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers and eye-catching.
3. Product 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers is especially important when trying a new product.
3. 73% of 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers said they wanted to buy a product after trying it.
4. These ads will try to 1. digital, 2. discount, 3. sampling, 4. encourage, 5. adverts, 6. consumers, 7. offers you to make in-app purchases.